باشگاه‌ها باید به سمت خصوصی‌سازی بروند
کد خبر: 3832583
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲

باشگاه‌ها باید به سمت خصوصی‌سازی بروند

برنامه مناظره این هفته با موضوع حذف باشگاههای غیر استاندارد از لیگ برتر و با حضور منصور قنبر زاده عضو هیئت رئیسه لیگ برتر فوتبال، مجید حسینی کنگانی مدیر عامل سابق باشگاه شاهین شهر بوشهر، حسن روشن پیشکسوت فوتبال و داریوش مصطفوی رئیس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه ای سازمان فوتبال به روی آنتن رفت که 85 درصد مردم به حذف باشگاههای غیراستاندارد از لیگ برتر رای دادند.

به گزارش ایکنا، منصور قنبر زاده در این برنامه بیان کرد: با توجه به استاندارهای فیفا، شفافیت مالی و مالکیت باشگاه‌ها بخشی از الزامات است که باید رعایت شود اما در ایران با سرعت لازم صورت نمی‌پذیرد، همچنین اقداماتی هم انجام شده است اما اقداماتی هستند که شاخص باشگاه‌های دولتی‌اند و خصوصی نیستند. باید زیرساخت‌های مورد بررسی قرار بگیرد و نمی‌توان با قوانینی که از بیست سال پیش تا کنون در حال اجراست باشگاه‌ها را طبق استاندار فیفا مدیریت کرد.
باشگاه‌ها باید به عنوان شرکت در کشورها ثبت شوند اما متاسفانه مانند سایر قوانین کشور اجرایی نشد و خصوصی سازی باشگاهها صورت نپذیرفته است.
وی در پاسخ به سوال بینندگان و بدهی باشگاه نفت در زمان مدیر عاملی خود افزود :بدهی باشگاه نفت در زمان بنده نبوده است و باشگاه طبق قوانین لیگ اداره شده اما باید توجه داشت که در کمیته تعیین وضعیت هیچ محکومیتی وجود نداشته است..

حضور بانوان در استادیوم ها به زودی 

داریوش مصطفوی: هر امکانات و الزاماتی که برای فوتبال جوانان وجود دارد، باید برای بزرگسالان نیز فراهم شود .
باید از سرمایه گذاران و کمک های مالی افراد استفاده کرد تا بتوان فوتبال ایران را به سمت و سوی استاندارد های فیفا پیش برد.
اگر صحبت از اجرای درست تمام قوانین فیفاست ، باید از حقوق زنان و حضور آنان در ورزشگاه نیز حمایت کرد .
مصطفوی از آینده ای روشن برای حضور بانوان در ورزشگاه خبر داد و گفت : حق خانوم هاست که در استادیوم ها حضور پیدا کنند، لیگ تا زمانی که با همین ضوابط پیش برود آماده نخواهد شد.

" تمرکز از روی کیفیت باشگاهها برداشته شده است "

حسن روشن : همه صحبت ها بر سر تیم هاست در صورتی که باشگاهها باید بتوانند درست مدیریت کنند و با دنیا پیش بروند . مدیر عامل باشگاه ها باید سیستم درستی را انتخاب کنند اما حق پیشرفت توسط وزارت ورزش از آنها گرفته شده است.
در فوتبال ایران زیر ساخت ها دچار افت شده و این وزارت ورزش است که باید باشگاهها را اصلاح کند.
وی افزود : فوتبال و قوانین آن نباید به عهده ی مجلس و دولت باشد ، باید از اساس فوتبال وجود داشته باشد در صورتیکه چندین سال است تمرکز بر روی جام جهانی گذاشته شده است و باشگاهها از وضعیت درست و صحیح حضور در باشگاههای آسیایی فاصله گرفته است.
حسن روشن در پاسخ به سوال مجری برنامه در خصوص اینکه با توجه به پیشکسوت بودن در باشگاه استقلال، آیا با حذف این باشگاه از رقابتها موافق است یا خیر گفت : با توجه به این که وزیر ورزش پرسپولیسی است و توجهی به باشگاه استقلال ندارد ، بنده موافق حذف استقلال هستم. خرج تراشی ها باید از فوتبال حذف شود و روی جوانها سرمایه گذاری شود.

مجید حسینی کنگانی نیز در صحبت های خود به نبود اختیارات باشگاه ها اشاره کرد و گفت : باشگاه ها شرایط مشابهی ندارند و قوانین برای همه یکسان نیست و هیچ قانونی مبنی بر نظارت بر روی تیم ها وجود ندارد .
همچنین در باشگاه ها تعریف و چارچوب خاصی ندارد و همه متاثر از مسائل سیاسی است.

captcha