جلسات قرآن «شکرالله میرزایی» در شرق تهران
کد خبر: 3834797
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸

جلسات قرآن «شکرالله میرزایی» در شرق تهران

گروه جلسات و محافل ــ قاری و مدرس قرآن نابینای کشورمان در مرکز و شرق تهران دارای جلسات قرآن ویژه این قشر است.

به گزارش ایکنا؛ جلسه آموزش عمومی شکرالله میرزایی، قاری و مدرس روشندل کشورمان در مرکز و شرق تهران به صورت هفتگی و ثابت ویژه نابینایان برگزار می‌شود که طی آن به بیان نکات آموزشی درباره روخوانی، روان‌خوانی قرآن، فصیح‌خوانی و تجوید و صوت و لحن قرآن کریم و همچنین بیان مفاهیم و نکات تفسیری قرآن پرداخته می‌شود.

یکی از جلسات این مدرس قرآن به عنوان «هیئت پیروان مکتب‌القرآن» است که در روزهای پنج‌شنبه از ساعت18:30 تا ۲۰:۳۰ در محدوده بهارستان در خیابان ظهیرالاسلام، کوچه جوادی، موچه میرزاده عشقی، پلاک 6 برگزار می‌شود.

همچنین جلسه دیگری از این استاد با عنوان «هیئت منتظر حضرت قائم(ع)» است که دوشنبه‌ها پیش از اذان مغرب و عشا در بزرگراه محلاتی، چهارراه میثم، خیابان شاه‌آبادی شمال، خیابان پاسدار گمنام، خیابان صالحی، کوچه علی کریمی برپا خواهد شد.

سومین جلسه این مدرس روشندل قرآن نیز سه‌شنبه‌ها نیز در قالب هیئت عزاداران حسینی در محله ظهیرالاسلام است که دو ساعت پیش از اذان مغرب و عشا برگزار می‌شود. این جلسه با محوریت آوردن محافل قرآنی به هیئات مذهبی در حال برگزاری است که با استقبال نابینایان علاقه‌مند به فراگیری علوم قرآنی تشکیل می‌شود.

یادآور می‌شود، شکر‌الله میرزایی متولد سال ۱۳۳۳ از شهر دماوند است؛ در سال ۱۳۴۷ هنگامی که ۱۴ سال داشت در اثر سانحه تصادف از نعمت بینایی محروم می‌شود، لذا در روند تحصیلی‌اش وقفه چند ساله ایجاد می‌شود تا این که خود را با شرایط هماهنگ کند و سرانجام در سال ۵۴ موفق به اخذ دیپلم می‌شود. همان سال در رشته الهیات دانشگاه تهران پذیرفته می‌شود و سپس در سال ۱۳۵۸ موفق به اخذ درجه کارشناسی می‌شود. وی به دلیل علاقه‌مندی‌اش به آموزش فنون قرائت قرآن روی می‌آورد تا اینکه از دروس مدرسان و پیشکسوتان قرآنی چون محمدرضا ستوده‌نیا و سیدمحسن موسوی‌بلده استفاده می‌کند و در نهایت مربی این عرصه می‌شود. شکرالله میرزایی، در حال حاضر به عنوان معلم قرآن در تمام ایام هفته در مرکز توانبخشی خزانه به نابینایان قرآن‌ می‌آموزد.
انتهای پیام

captcha