هدف از اجرای طرح‌های قرآنی ورود مضامین مصحف شریف به بطن زندگی است
کد خبر: 3838556
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۶

هدف از اجرای طرح‌های قرآنی ورود مضامین مصحف شریف به بطن زندگی است

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس جهاد‌دانشگاهی استان مرکزی اجرای طرح‌های مختلف قرآنی را بهانه‌ای برای جریان‌سازی قرآن و ورود مضامین قرآنی به بطن زندگی مردم به ویژه ایجاد انگیزه برای نوجوانان و جوانان دانست و اضافه کرد: برای جریان‌سازی مبانی قرآن باید همه دست بکار شویم.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، مسعود شهرجردی، رئیس جهاد‌دانشگاهی استان مرکزی، عصر روز گذشته، هفتم شهریور در مراسم افتتاحیه دومین دوره طرح ملی دانشجو متدبر قرآن که به میزبانی استان مرکزی در اردوگاه فرهنگی تربیتی شازند برگزار شد، ضمن خوشامدگویی به خادمان، حاملان و دانشجویان حاضر در طرح ملی متدبر قرآن، گفت: دانشجویان در این طرح شرکت کردند تا به تدبر در آیات قرآنی پرداخته و مبلغ بهترین‌های جهان باشند.

وی با اشاره به اینکه با استفاده از تمام ظرفیت‌ها و فرصت‌ها می‌توان آشنای قرآن شد، تصریح کرد: آشنایی ظاهری با این مصحف شریف باعث دانایی و ورود به اعماق آیات شده و زمینه اجرای موفق احکام دین مبین اسلام در زندگی فردی و اجتماعی را فراهم می‌کند.

شهرجردی بیان کرد: ورود به دوره‌های روخوانی و روانخوانی مقدمه‌ای برای تدبر در آیات الهی است. امروز میزبان دانشجویان فعال در حوزه قرآنی هستیم، چه بسا تعدادی از این دانشجویان در زمینه علوم قرآنی نیز تحصیل نمی‌کنند‌ اما بر خود واجب دانستند تا در حوزه تدبر ورود پیدا کرده و در این بخش حرفی برای گفتن داشته باشند.

وی اجرای طرح‌های مختلف قرآنی را بهانه‌ای برای جریان‌سازی قرآن و ورود مضامین قرآنی به بطن زندگی مردم به ویژه ایجاد انگیزه برای نوجوانان و جوانان دانست و اضافه کرد: برای جریان‌سازی مبانی قرآن باید همه دست بکار شویم جریان‌سازی تنها بر عهده دستگاه‌های خاص نیست و همه برای ترویج فرهنگ قرآنی باید گام برداریم.

انتهای پیام

captcha