جامه عزا بر تن شهرستان اراک/ دهه اول محرم هیئت کجا بریم؟
کد خبر: 3838729
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱

جامه عزا بر تن شهرستان اراک/ دهه اول محرم هیئت کجا بریم؟

گروه معارف – مراسم عزاداری هیئت‌های مذهبی در استان مرکزی از شب اول ماه محرم آغاز شده است، برنامه برخی مساجد اراک اعلام می‌شود.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، در اراک نیز مانند جای‌جای ایران اسلامی از شنبه‌شب، 9 شهریورماه مقارن با شب اول محرم چهره شهر رنگ خون و قیام حسینی به خود می‌گیرد. جوانان بیش از هر زمان دیگری وقت خود را در مساجد، حسینیه‌ها و تکایا می‌گذرانند و برای خدمت‌رسانی به عزاداران حسینی گوی سبقت می‌گیرند.

اکثر برنامه‌های هیئات مذهبی مساجد اراک از ساعت ۹ شب با قرائت زیارت عاشورا آغاز می‌شود. سخنرانی، مداحی و عزاداری از دیگر برنامه‌های هیئات مذهبی است.

اسامی برخی مساجد برگزار‌کننده مراسم سوگواری سیدالشهداء(ع) اراک در دهه اول محرم بدین شرح اعلام می‌شود؛

مسجد حاج آقاصابر، خیابان شهید بهشتی

مراسم مسجد حاج آقاصابر با سخنرانی و قرائت زیارت عاشورا پس از اقامه نماز مغرب و عشاء آغاز می‌شود. حجت‌الاسلام عزیزی سخنران و نیمه‌وری ذاکر اهل‌بیت(ع) مداح مراسم هستند.

مسجد حاج تقی خان، خیابان محسنی

مراسم مسجد حاج تقی خان همزمان با اقامه نماز جماعت مغرب و عشا آغاز می‌شود، سخنران دهه اول محرم در این مسجد حجت‌الاسلام شیخ قاسم واعظی است.

مسجد امام خمینی(ره)، میدان حافظیه

مراسم عزاداری در این مسجد از شب اول محرم به مدت 13 شب برگزار می‌گردد، حجت‌الاسلام الهامی‌نیا سخنران مراسم است و کربلایی علی براتی و کربلایی احمد یاری مداحان این مجلس هستند.

حسینیه حضرت علی‌اصغر(ع)، میدان شورا

مراسم عزاداری دهه اول محرم در این حسینیه با سخنرانی حجت‌الاسلام وحیدی و مداحی علیرضا نوروزی برقرار است.

مسجد امام جواد(ع)، شهرک رضوی(ع)

مجلس عزای سیدالشهدا(ع) در مسجد امام جواد(ع) شهرک رضوی نیز بمدت 10 شب برقرار است، حجت‌الاسلام احمدی سخنران و ذاکران اهل‌بیت(ع) مداحی جلسه را بر عهده دارند.

مسجد امام حسین(ع)، میدان امام حسین(ع)

در مسجد امام حسین(ع) هم مجلس سوگواری به مدت 11 شب دایر است، سخنرانی این جلسه بر عهده آیت‌الله میرمهدی و حجت‌الاسلام حسنعلی‌پور است و مداحی ذاکران اهل‌بیت(ع) هم برقرار است.

مسجد امام جعفر صادق(ع)، شهر صنعتی

مراسم عزاداری دهه اول محرم در مسجد امام جعفر صادق(ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام تاج‌آبادی و مداحی کربلایی سید میلاد آل‌طه منعقد می‌شود.

مسجد سیدالشهدا(ع)، خیابان حصار

عزاداری دهه اول محرم در مسجد سیدالشهدا(ع) نیز با سخنرانی حجت‌الاسلام میرقیصری و مداحی داوود مسعودی‌مقدم برپا می‌شود.

مسجد آخوند، خیابان مولوی

بمناسب دهه اول محرم مراسم سوگواری با سخنرانی حجت‌الاسلام تاج‌آبادی و مداحی حاج سجاد شریفی در مسجد آخوند از ساعت 22 برقرار می‌باشد.

مسجد شمس، خیابان ملک

مراسم عزاداری و سوگواری دهه اول محرم در مسجد شمس اراک نیز با سخنرانی حجت‌الاسلام بابایی و مداحی کربلایی ایمان زمانیان منعقد می‌شود.

حسینیه شهدای دانش‌آموز، خیابان محسنی

مراسم عزاداری دهه اول محرم در حسینیه شهدای دانش‌آموز نیز با سخنرانی حجت‌الاسلام اعیان‌منش و مداحی حاج مجتبی تاجیانی، حاج ابوذر رستگار، حاج یاسر مسافر، کربلایی میلاد اژدرلو و کربلایی ایمان سمیعی از ساعت 18 بعدازظهر برپا می‌شود.

مسجد رسول‌الله(ص)، خیابان مدرس

مجلس عزای امام حسین(ع) در مسجد رسول‌الله(ص) با سخنرانی دکتر سیدمحمد خاتمی‌نژاد با موضوع زمینه‌های سقوط جامعه اسلامی در آستانه واقعه عاشورا بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود.

مسجد الزهرا(س)، خیابان هپکو

در مسجد الزهرا(س) اراک نیز مجلس سوگواری با سخنرانی حجت‌الاسلام سیدعلی رحیمی و مداحی حاج ابوذر رستگار به مدت 10 شب دایر است.

مسجد حاج انتظام، میدان شریعتی

همزمان با فرارسیدن ایام سوگواری امام حسین(ع)، مجلس عزاداری با سخنرانی حجت‌الاسلام نعمتی و مداحی ذاکران اهل‌بیت(ع) در مسجد حاج انتظام منعقد است.

مسجد انصار، کوی راه‌آهن

مجلس عزاداری در مسجد انصار نیز با سخنرانی حجت‌السالام احدی و مداحی کربلایی مجید گنجی برپاست.

مسجدالنبی(ص)، کوی مسکن

مراسم دهه اول محرم با مداحی حاج منصور درجاتی و کربلایی محمود گرامی در مسجد النبی(ص) نیز دایر می‌شود.

حسینیه سادات مکبر، خیابان ملک

مجلس عزای دهه اول محرم در حسینیه سادات مکبر با سخنرانی حجت‌الاسلام اعیان‌منش و مداحی حاج علیرضا مرادی به مدت 13 شی از ساعت 21:30 دایر است.

آستان امامزادگان عبدالله و آمنه خاتون، خیابان شهید بهشتی

در آستان مقدس امامزادگان عبدالله و آمنه خاتون(ع) نیز مجلس عزاداری با سخنرانی حجج اسلام: فرخی، حبیبی و منصوری و با مداحی حاج مبین کاشانی و کربلایی سید مسعود حسینی برپا می‌شود.

انتهای پیام

captcha