جهاد‌دانشگاهی؛ رونق‌بخش نهضت رجوع به قرآن
کد خبر: 3838809
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴

جهاد‌دانشگاهی؛ رونق‌بخش نهضت رجوع به قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی - رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی گفت: دانشجویان حاضر در طرح ملی دانشجو متدبر قرآن قبلا دانشجو معلم بوده و به تدریس مشغول بودند. جهاد‌دانشگاهی با همت و عزم جهادی نهضت رجوع هرچه بیشتر به قرآن کریم بین دانشجویان را رقم زد.

جهاد‌دانشگاهی؛ رونق‌بخش نهضت رجوع به قرآن

مسعود شهرجردی، رئیس جهاد‌دانشگاهی استان مرکزی در حاشیه اجرای طرح ملی دانشجو متدبر قرآن به میزبانی استان مرکزی در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، گفت: دومین دوره ملی طرح دانشجو متدبر قرآن به میزبانی استان در شازند برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان نخبه قرآنی در طرح یاد شده گرد‌هم جمع شدند تا با استفاده از اساتید حاذق بر علوم قرآنی خود بیفزایند، تصریح کرد: طی جلساتی که در دفتر مرکزی برای برگزاری این طرح انجام شده بود پیشنهاد میزبانی طرح از سوی استان اعلام و پس از بررسی امکانات لازم از سوی مرکز جهت اجرای طرح پیشنهاد استان مورد موافقت قرار گرفت.

شهرجردی با اشاره به اجرای طرح از 7 شهریور تا 12 همین‌ماه، بیان کرد: این افراد قبلا دانشجو‌معلم بوده و به تدریس مشغول بودند، جهاد‌دانشگاهی با همت و عزم جهادی نهضت رجوع هرچه بیشتر به قرآن کریم بین دانشجویان را رقم زد.

وی با بیان این نکته که فعالیت در حوزه قرآن به حل مسائل فرهنگی و اجتماعی جامعه منتج می‌شود، در تشریح هدف تربیت دانشجویان متدبر اظهار کرد: دانشجویان در این دوره‌های قرآنی شرکت کردند تا پس از پشت سر گذاردن مراحل مختلف و قبولی در آزمون‌های برگزار شده در دانشگاه‌‌های خودشان به تدریس آموزش مبانی قرآنی مشغول باشند.

این مقام مسئول با تأکید براینکه اجرای نهضت رجوع به قرآن باید از دل دانشگاه اتفاق افتد، اضافه کرد: برای رونق فعالیت قرآنی در سطح دانشگاه‌ها باید کانون‌ها و انجمن‌های قرآنی فعال‌تر از قبل عمل کنند.

شهرجردی ادامه داد: نهادهای متولی امر قرآن و فرهنگ باید به اسناد بالادستی رجوع کرده و تکالیفی که برای آنان بر مبنای سند بالادستی تعریف شده است را اجرایی کنند، یکی از این اسناد مهم، سند اسلامی شدن دانشگاه‌هاست که باید مورد توجه قرار گیرد، جهاددانشگاهی موفق شده است نهضت رجوع به قرآن را به خوبی درسطح دانشگاه‌ها شروع کند.

رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی در پایان انجام طرح ملی متدبر قرآن را قابل قبول و کاربردی ارزیابی کرد و افزود: امید است این طرح در سطح دانشگاه‌ها به صورت مستمر در طول سال تحصیلی اجرایی شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha