حرم شاهچراغ(ع) به سوگ محرم می‌نشیند + تشریح برنامه‌ها
کد خبر: 3838936
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۸

حرم شاهچراغ(ع) به سوگ محرم می‌نشیند + تشریح برنامه‌ها

گروه اجتماعی ـ به‌مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری محرم‌الحرام و سالروز شهادت سیدالشهدا حضرت امام حسین(ع) و یاران باوفایش، ویژه برنامه‌های فرهنگی و مذهبی متنوعی در حرم مطهر برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام احمد سلامی، معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی حرم شاهچراغ(ع) امروز، ۹ شهریورماه در جمع خبرنگاران به تشریح برنامه‌های ایام محرم این حرم مطهر پرداخت و گفت: مراسم سياه‌پوشان حرم مطهر و تعويض پرچم گنبد با پرچم عزا عصر امروز برگزار شد.
وی ادامه داد: مراسم سوگواری در دهه اول محرم بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجج اسلام جاوید و ملک‌مکان و مرثیه‌سرایی کاظم محمدی، سیدعباس انجوی، امیر یقطین، نجف روستا، علی حسین‌زاده، هاشم عبدالرحیم‌زادگان، سعید خائف‌پناه، حسن جوکار، سید ابراهیم طاهریان، جعفر علیزاده، هادی آسیابان، محسن رسولی، مجتبی نادری‌زاده و احمد بهادری در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار خواهد شد.
سلامی ادامه داد: مراسم قرائت زیارت پرفیض عاشورا از اول تا ۱۲محرم از ساعت ۶ تا ۸ صبح در رواق دارالعباده حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و همچنین حرم مطهر حضرت سیدمیرمحمد(ع) برگزار می‌شود.
وی گفت: همایش عظیم شیرخوارگان حسینی در اولین جمعه ماه محرم‌الحرام، روز ۱۵ شهریورماه از ساعت ۸ صبح در شبستان امام خمینی(ره)، برگزار می‌شود. همچنین ویژه برنامه شعرخوانی «عصر شعر محرم» در روزهای سه شنبه ماه‌های محرم و صفر از ساعت ۱۶:۳۰ در سالن کوثر با حضور شعرای آیینی اجرا می‌شود.
معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس در بخش دیگری از سخنانش در تشریح ویژه برنامه‌های تدارک دیده شده برای کودکان و نوجوانان، به برنامه فرزندان عاشورایی اشاره کرد و گفت: این برنامه از اول تا ۵ محرم (۱۰ تا ۱۴ شهریور) برگزار می‌شود و شامل روایت‌گری ایام محرم به همراه نقاشی، قصه گویی و اوریگامی است و در دو نوبت صبح و بعدازظهر از ساعت ۱۰ تا ۱۲ و ۱۷ تا ۱۹ در صحن احمدی جنب سقاخانه اجرا می‌شود. همچنین برنامه‌های تخصصی ویژه آینده‌سازانِ فردا، در طول ایام محرم و صفر همه روزه صبح و عصر در بوستان کودک و مرکز دارالقرآن اجرا می‌شود.
سلامی، مراسم بزرگداشت حضرت علی اکبر(ع) در هشتم محرم، آیین لاله‌گردانی در شام غریبان عاشورا، محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان استانی و کشوری، هر پنجشنبه در ماه‌های محرم و صفر در شبستان امام خمینی(ره)، مسابقه اینترنتی با موضوع محرم، آیین تعزیه‌خوانی در دهه دوم محرم در صحن حضرت معصومه(س)، برپایی نمایشگاه بصیرت عاشورایی در طول ماه‌های محرم و صفر و همچنین نمایشگاه روز شماردهه محرم در صحن امام جواد(ع)، عزاداری هیئات مذهبی در دهه اول محرم بعد از نماز عشاء در صحن‌های آستان مقدس، تجمع هیئات مذهبی و مردمی در صبح روز تاسوعا در حرم مطهر و مراسم عزاداری با حضور زائران و مجاوران، اقامه نماز ظهر عاشورا و مرثیه‌سرایی در شبستان امام خمینی(ره) و صحن‌های مطهر را از دیگر برنامه‌های این ایام عنوان کرد.
برپایی نشست هیئات مذهبی شیراز همراه با تجلیل از پیر غلامان اهل بیت(ع)، ویژه برنامه رادیو حرم در دو نوبت صبح و عصر در طول محرم و صفر، برنامه میز کتاب با موضوع معرفی بهترین کتاب‌های محرم برای نوجوانان در شبستان امام خمینی(ره)، طرح خدمت کریمانه(دعوت از خانواده شهدا) و بازدید از مددجویان ندامتگاه عادل‌آباد و اجرای مراسم عزاداری ویژه محرم به همراه قرائت صلوات خاصه حضرت و سخنرانی مذهب و برنامه حضرت‌شناسی و اهدای تبرکی حرم مطهر از دیگر برنامه‌هایی بود که سلامی از آن‌ها نام برد.
یادآور می‌شود، روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع)، از تمامی عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و ارادتمندان به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) برای حضور در این برنامه‌ها دعوت به عمل می‌آورد.
انتهای پیام

captcha