مسابقه کتابخوانی «قیام حسین (ع)» برگزار می‌شود
کد خبر: 3839810
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳

مسابقه کتابخوانی «قیام حسین (ع)» برگزار می‌شود

گروه ادب ــ مسابقه کتاب‌خوانی با عنوان «قیام حسین (ع)» همزمان با فرارسیدن ایام محرم الحرام ۱۴۴۱، به همت کتابخانه فرهنگ‌سرای سرو برگزار می‌شود.

مسابقه کتابخوانی «قیام حسین (ع)» برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۶ و فرهنگ سرای سرو؛ مسابقه کتاب‌خوانی «قیام حسین(ع)» با هدف گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی، شناخت بیشتر شهروندان با فرهنگ عاشورایی و زندگی امام حسین (ع) از ۱۰ تا ۳۱ شهریور برگزار می‌شود.

کتاب «قیام حسین (ع)» پژوهشی تازه درباره قیام حسین (ع) از آثار ارزنده و ماندگار سید جعفر شهیدی پیرامون زندگانی امام حسین(ع) و قیام تاریخ‌ساز کربلا است.

در این کتاب آمده است: چرا مسلمانان به جنگ فرزند پیامبرشان رفتند؟ چرا کمی بعد از دوران پیامبر شیوه مسلمانان تغییر کرد؟ چرا امام حسین(ع) حاضر به سازش با یزید نشد؟ و ده‌ها سوال دیگر درباره قیام خونین امام حسین(ع) که ممکن است ذهن بسیاری را به خود مشغول کرده باشد.

شهیدی در مورد این کتاب می‌گوید: من در این کتاب از زاویه‌ای بدین حادثه نگریسته‌ام که در گذشته کمتر بدان توجه کرده‌اند. اگر در چنین کوششی توفیق یافته باشم، یقین دارم آنچه به دست آورده‌ام، عبرتی برای حال و آینده خواهد بود. چه اگر قهرمان حادثه کشته شده است، اما آنچه او برای آن می‌جنگید و آن‌ها که برای رسیدن به هدف بدو وعده یاری دادند و به وعده خود وفا کردند یا نکردند، در طول تاریخ فراوان بوده، هستند و خواهند بود.

این مسابقه همزمان با فرارسیدن ماه محرم الحرام آغاز و تا روز ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ ادامه خواهد داشت و به برندگان این مسابقه هدایای نفیسی اهدا خواهد شد.

علاقه‌مندان برای دریافت فایل pdf این اثر و سؤالات مسابقه می‌توانند به درگاه اینترنتی sarv.farhangsara.ir و اینستاگرام فرهنگسرای سرو مراجعه و آن را دریافت کنند و هم چنین پاسخ سؤالات مسابقه را به صورت یک عدد شش رقمی از چپ به راست و بدون درج هیچ علامتی به شماره ۲۰۰۰۱۸۳۷۶ پیامک کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر از مسابقه با شماره تلفن ۸۸۸۸۱۸۷۹ داخلی ۱۰۸ تماس بگیرند.

انتهای پیام

captcha