پخش 25 برنامه «حسین‌شناسی» در پاکستان
کد خبر: 3839962
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰

پخش 25 برنامه «حسین‌شناسی» در پاکستان

گروه بین‌الملل ــ 25 برنامه تلویزیونی با عنوان «حسین‌شناسی» ویژه دهه اول ماه محرم با همکاری خانه فرهنگ ایران از شبکه «مهران» حیدرآباد سند پاکستان پخش می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، احمد عبداله‌پور، وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ کشورمان در حیدرآباد سند با اعلام این خبر گفت: این برنامه‌های تلویزیونی با مشارکت حوزه علمیه جامعة الزهرا(س) و برخی علماء و سخنوران ایالت سند از شبکه تلویزیونی سندی‌زبان مهران (MEHRAV TV) پخش می‌شود.

وی افزود: بر اساس هماهنگی‌های به عمل آمده، گروه ضبط برنامه‌های تلویزیونی مهران با حضور در حوزه علمیه جامعة الزهرا(س) و مصاحبه با اساتید این حوزه، 10 برنامه نیم ساعته ویژه بانوان تهیه کرده‌اند که این برنامه‌ها از نخستین روز دهه اول محرم رأس ساعت 17:10 به وقت محلی روی آنتن رفته و تکرار آن در ساعت 5:10 روز بعد است.

وابسته فرهنگی کشورمان ادامه داد: همچنین با دعوت از علما، سخنوران و محبان اهل بیت(ع) تعداد 10 برنامه نیم ساعته ویژه برادران ضبط شده است که از اولین روز محرم رأس ساعت 19:10 در شبکه تلویزیونی مهران آغاز شده و تکرار آن در ساعت 9:10 صبح روز بعد است.

عبداله‌پور اضافه کرد: از ویژگی‌های قابل اهمیت برنامه‌های تلویزیونی امسال، تهیه پنج برنامه تلویزیونی با سخنرانی استاد «احمد اخلاق احمد» با موضوع «ائمه معصومین و نشانه‌های خدا» است که در آن ابیاتی از اشعار شاه عبداللطیف بهتایی(شاعر و صوفی سرشناس سندی) خوانده شده و از ششم تا دهم محرم پخش خواهد شد.

یادآور می‌شود، مولانا قاصد حسین، مولانا جواد هادی، مولانا مشتاق صیال، مولانا قربانعلی بهتشایی، مولانا زاهد حسین جعفری، مولانا ناظم علی آزاد، مولانا امیر حیدر جمالی و مولانا زاهد حسین چاندیو از روحانیون و سخنوران حاضر در این برنامه‌های تلویزیونی هستند.

انتهای پیام

captcha