اخراج دو معلم محجبه در کانادا
کد خبر: 3841525
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰

اخراج دو معلم محجبه در کانادا

گروه بین‌الملل ــ دو معلم مسلمان شهر «مونترال» کانادا که از برداشتن حجاب خود در مدرسه خودداری کرده بودند از کار اخراج شدند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از دیلی صباح، قانون ممنوعیت استفاده از نمادهای دینی در محیط کار ماه ژوئن گذشته در ایالت کبک کانادا به تصویب رسید.
 
بر اساس این قانون، کارکنان بخش‌های خدمات عمومی از جمله معلمان، پرستاران، رانندگان اتوبوس و وکلا حق ندارند حین انجام کار از نمادهای دینی استفاده کنند.

«کاترین بووه سنت پیر»، رئیس اتحادیه معلمان و اساتید دانشگاه مونترال، اعلام کرد: از طرف هیئت مدیره مدرسه به دو معلم که نام آنها ذکر نشده گفته شده است حجاب خود را بردارند و در غیر این صورت اخراج خواهند شد.
 
وی افزود: ما می‌شنویم که از برخی معلمان که در شرایط سختی کار می‌کنند، سؤالات خصوصی درباره عقاید دینی آنها پرسیده می‌شود. این قانون جدید راه را برای این نوع سؤالات و رفتار باز کرده است.

وزیر آموزش و پرورش ایالت کبک نیز گفت: این اتفاق عجیبی نیست، زیرا این ممنوعیت اکنون به قانون تبدیل شده است. همه مدارس موظف‌اند این قانون را اجرا کنند و کسانی که این کار را نکنند، باید جریمه بپردازند.

پیش‌تر«نلسون وایزمن»، استاد علوم سیاسی دانشگاه تورنتو، گفته بود که این قانون بیش از همه بر مسلمانان تأثیر می‌گذارد، زیرا آنها سریع‌ترین رشد را در بین گروه‌های دینی کانادا دارند. مسلمانان 3 درصد از جمعیت 8.3 میلیون نفری کبک را تشکیل می‌دهند.

شورای ملی مسلمانان کانادا، که از ابتدا به این قانون معترض بود، درخواست لغو این قانون را به دادگاه عالی کبک داده است که این درخواست در حال بررسی است.
 
نتایج یک تحقیق که اخیراً انجام شده بیانگر آن است که اسلام‌هراسی و اسلا‌م‌ستیزی در استان کبک کانادا بیشتر از سایر مناطق این کشور رایج است.
 
انتهای پیام
captcha