همکاری دانشگاه مذاهب با مدارس دینی پاکستان
کد خبر: 3841614
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۸

همکاری دانشگاه مذاهب با مدارس دینی پاکستان

گروه بین‌الملل ــ رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در دیدار با سفیر ایران در اسلام‌آباد از آمادگی این مرکز برای همکاری با مدارس دینی پاکستان خبر داد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه مذاهب اسلامی، حجت‌‌الاسلام محمدحسین مختاری، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی  با رئیس و اعضای شورای ایدئولوژی اسلامی پاکستان دیدار کرد.

مختاری همچنین در دیدار با مهدی  هنردوست، سفیر ایران در اسلام‌آباد، بر آمادگی دانشگاه مذاهب اسلامی برای همکاری با دانشگاه‌ها و مدارس دینی پاکستان تأکید کرد.

سفیر ایران در اسلام‌آباد رابطه ایران و پاکستان را یک رابطه عمیق خواند و همکاری‌های و تعاملات دانشگاهی را موجب بسط این همکاری‌ها دانست.

مختاری برای دیدار و رایزنی با مراکز علمی، دانشگاهی و دینی پاکستان به این کشور سفر کرده است. وی در روز نخست سفر خود دیدارهای مجزایی با سفیر و رایزن فرهنگی ایران در اسلام‌آباد و همچنین پرفسور قبله صادق ایاز، رئیس شورای ایدئولوژی اسلامی پاکستان داشت.

در این دیدار قبله صادق ایاز، رئیس شورای ایدئولوژی اسلامی پاکستان گفت: بخش پژوهش شورای ایدئولوژی اسلامی مرکزی است که هر مسئله‌ای را از منظر همه مذاهب می‌بیند و مورد بررسی قرار می‌دهد و دانشگاه مذاهب اسلامی در این بُعد می‌تواند کمک کند. همچنین وی با استقبال از مجله علمی فقه مقارن و مجله انگلیسی دانشگاه مذاهب اسلامی برای همکاری و عضویت در هیئت تحریریه این مجلات اعلام آمادگی کرد.

مختاری نیز بر مقابله با اندیشه‌های افراطی تأکید کرد و با مؤثر خواندن «همایش شریعت و قانونگذاری» که به همت شورای ایدئولوژیک در دانشگاه مذاهب اسلامی برگزار شد، گفت: دانشگاه مذاهب اسلامی آماده است تجربه علمی خود را با شورای ایدئولوژیک پاکستان در میان بگذارد و از تجربیات این شورا نیز استفاده کند.

یادآور می‌شود، سال گذشته همایش مشترک ایران و پاکستان با موضوع «شریعت اسلامی و قانونگذاری در دنیای مدرن» با حضور رئیس و اعضای این شورا و به میزبانی دانشگاه مذاهب اسلامی در تهران برگزار شد.

انتهای پیام

captcha