کنفرانس «امام حسین(ع)» در «لاهور» پاکستان برگزار شد
کد خبر: 3841810
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱
با سخنرانی رئیس دانشگاه مذاهب؛

کنفرانس «امام حسین(ع)» در «لاهور» پاکستان برگزار شد

گروه بین‌الملل ـ کنفرانس «سیدالشهداء امام حسین(ع)» با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین مختاری، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی، در شهر لاهور پاکستان برگزار شد.

به گزارش ایکنا از پاکستان؛ این کنفرانس با حضور علمای برجسته و رؤسای مدارس دینی مذاهب مختلف و به همت وزارت اوقاف و امور مذهبی ایالت پنجاب (بزرگترین ایالت پاکستان) در محل این وزارتخانه در شهر لاهور برگزار شد.
 
در این کنفرانس که علمای مختلف مذاهب دیوبندی، بریلوی، صوفی، اهل حدیث و جعفری شرکت داشتد، سیدسعیدالحسن صاحب‌زاده، وزیر اوقاف و امور مذهبی ایالت پنجاب، به جایگاه امام حسین(ع) در سنت نبوی اشاره و اشعاری را در وصف جایگاه و شأن اباعبدالله الحسین(ع) قرائت کرد. همچنین علمای بزرگ مذاهب مختلف نیز درباره جایگاه امام حسین(ع) به ایراد سخنرانی و شعرخوانی پرداختند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین مختاری، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی جمهوری اسلامی ایران، نیز در این کنفرانس ضمن اشاره به جایگاه والای امام حسین(ع) در نزد پیامبر اسلام و اینکه همه مذاهب اسلامی به ایشان احترام می‌گذارند، افزود: امروزه همه علما باید به این پاسخ بدهیم که چرا فرزند پیامبر(ص) پس از نیم قرن از رحلت ایشان به بدترین شکل به شهادت رسید.

وی بیان کرد: امروز تفرقه‌ای که از سوی دشمنان در میان مسلمانان ایجاد می‌شود موجب نگرانی است و دل پیامبر اسلام را آزرده می‌کند. لذا امروز همه علمای اسلامی وظیفه داریم که از وحدت سخن بگوییم.

کنفرانس «امام حسین(ع)» در «لاهور» پاکستان برگزار شد
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین مختاری ادامه داد: قطعاً در بسیاری از موارد اشتراک فراوانی داریم و باید بر آنها تأکید کنیم، اما چرا دشمن در بین ما به اختلافات دامن می‌‌زند و فرقه فرقه می‌کند، در حالی که همه ما مسلمانیم و باید با پرچم اسلام جلو برویم.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به تأسیس این دانشگاه در ایران به‌ عنوان یکی از ابتکارات رهبر معظم انقلاب اسلامی و نشانه نبوغ و تدبیر ایشان در موضوع  وحدت و تقریب مذاهب اسلامی اشاره کرد.
 
وی اعلام آمادگی کرد که علمای مذاهب مختلف بتوانند در دوره‌های کوتاه‌مدت دانشگاه شرکت کنند و فارغ‌التحصیلان خود را برای تکمیل تحصیلات به این دانشگاه بفرستند.
 
کنفرانس «امام حسین(ع)» در «لاهور» پاکستان برگزار شد
 
انتهای پیام
captcha