درخواست رشیده طلیب از هند برای برداشتن محدودیت‌ها در جامو و کشمیر
کد خبر: 3842124
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۷

درخواست رشیده طلیب از هند برای برداشتن محدودیت‌ها در جامو و کشمیر

گروه بین‌الملل ــ رشیده طلیب، نماینده فلسطینی‌تبار کنگره آمریکا از دولت هند خواست تا محدویت‌های وضع شده بر جامو و کشمیر را بردارد.

به گزارش ایکنا  به نقل از آناتولی؛ رشیده طلیب، نماینده فلسطینی‌تبار کنگره آمریکا در سایت شخصی خود نوشت: دور نگه داشتن مردم جامو و کشمیر از حقوق انسانی خود رفتار ناپسندی است و میلیون‌ها انسان را در معرض خطر قرار می‌دهد.

وی افزود: این درست نیست که مردم جامو و کشمیر به دلیل اعتقاداتشان و هویتشان از بازداشت‌شدن بی‌دلیل، تجاوز یا شکنجه‌ هراس داشته باشند.

رشیده طلیب در ادامه تصریح کرد: جامو و کشمیر در حال حاضر یکی از نظامی‌ترین مناطق جهان محسوب می‌شود و اقدامات اخیر هند در این منطقه منجر به افزایش تنش‌ها و خشونت‌ها می‌شود.

وی همچنین در پایان از دولت هند خواست تا محدودیت‌های وضع شده بر این منطقه را بردارد.

یادآور می‌شود، نخست‌وزیر هند ۵ اوت (۱۴ مرداد) از تصمیم خود برای لغو خودمختاری نسبی و اختیارات ویژه منطقه جامو و کشمیر خبر داد.
طبق اصل ۳۷۰ قانون اساسی هند، این منطقه به جز در مسائل دفاعی و امور خارجی، در سایر موارد از اختیارات خاص برخوردار بود.
طبق بند ۳۵ قانون هند، فروش هرگونه اموال غیرمنقول به افرادی که بومی ایالت جامو و کشمیر نیستند، ممنوع است و شهروند جامو و کشمیر فردی است که پیش از سال ۱۹۵۴ مقیم این ایالت بوده باشد یا ۱۰ سال دائم و مستمر در آن زندگی کرده باشد.
حزب حاکم بهاریتا جاناتای هند تحت رهبری نارندرا مودی، نخست‌وزیر این کشور از مدت‌ها پیش این منطقه را بخش جدایی‌ناپذیر هند محسوب و مالکیت پاکستان را بر آن رد کرده است.
دولت پس از لغو اصل ۳۷۰ قانون اساسی و بند ۳۵ قانون هند که اختیارات ویژه‌ای برای ایالت جامو و کشمیر در نظر گرفته بود، برای جلوگیری از اعتراض مردم، مدارس و دانشگاه‌ها را تعطیل و تلفن و اینترنت این منطقه را قطع کرد.

انتهای پیام

captcha