خدمات فوریت پزشکی اجر اخروی دارد/ عاشورا؛ نقطه عطفی برای تداوم، احیا و برپایی اسلام
کد خبر: 3842141
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۲
در اختتامیه مسابقات قرآن کارکنان اورژانس کشور مطرح شد:

خدمات فوریت پزشکی اجر اخروی دارد/ عاشورا؛ نقطه عطفی برای تداوم، احیا و برپایی اسلام

گروه مسابقات ــ آیین اختتامیه دومین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و نماز کارکنان اورژانس کشور عصر امروز برگزار شد. سعید اوحدی در این مراسم اظهار کرد: کارکنان اورژانس در سخت‌ترین شرایط با قرآن همراه باشند تا رسالت خطیری را که در تأسی به حضرت زینب(س) دارند با آموزه‌های قرآنی آمیخته باشد.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ آیین اختتامیه دومین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و نماز کارکنان اورژانس کشور، عصر امروز، 23 شهریورماه با حضور سعید اوحدی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، پیرحسین کولیوند، رئیس سازمان اورژانس کشور و پیمان صابریان، رئیس مرکز اورژانس تهران، در تالار شیخ صدوق حرم عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد.

این مراسم با تلاوت آیاتی از سوره مبارک نور از سوی بهزاد کوچی، رتبه برتر این دوره از مسابقات آغاز شد و سپس سرود جمهوری اسلامی ایران پخش شد و در ادامه محمدهادی صلحجو، کارشناس مجری شبکه قرآن و معارف سیما، به اجرای برنامه پرداخت.

سپس بیانیه هیئت داوران این دوره از مسابقات از سوی یکی از اعضای هیئت داوری قرائت شد و در ادامه کلیپی از روند این دوره از مسابقات پخش شد.

خدمات فوریت پزشکی ارج و مزد اخروی دارد/ عاشورا؛ نقطه عطفی برای تداوم، احیا و برپایی اسلام

تلاوت مهدی غلام‌نژاد، قاری بین‌المللی کشورمان، از آیات سوره مبارکه فرقان بخش دیگر این مراسم بود.

مزد اخروی خدمات پزشکی

در ادامه پیرحسین کولیوند، رئیس سازمان اورژانس کشور، به سخنرانی پرداخت و ضمن خیر مقدم به حاضران، اظهار کرد: تمام شرکت‌کنندگان در این مسابقات برنده هستند و برد و باخت در این مسابقات معنا ندارد. استقبال خوب از این مسابقات در سطح کشور ما را مصمم‌تر کرد تا هر سال این مسابقات را به صورت منظم برگزار کنیم.

وی افزود: کار و خدمت ما باید با الگوگیری قرآن باشد، چنانکه در قرآن می‌خوانیم: «وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ...؛ آنچه را براى مؤمنان مايه درمان و رحمت است از قرآن نازل مى‌كنيم»(اسراء: 82) و «...أَلَا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ؛ آگاه باش كه با ياد خدا دل‌ها آرامش مى‏‌يابد»(رعد: 28).

خدمات فوریت پزشکی ارج و مزد اخروی دارد/ عاشورا؛ نقطه عطفی برای تداوم، احیا و برپایی اسلام

کولیوند با تأکید بر اینکه خدمات فوریت‌های پزشکی همیشه در راه نجات بشریت بوده است، اضافه کرد: خدمات فوریت پزشکی اجر و مزد اخروی دارد. غالب پرسنل نیز روحیه جهادی و ایثارگری دارند و این موجب مسرت است.

وی بیان کرد: مایه خرسندی است که کارکنان اورژانس با قرآن مأنوس هستند و از آن برای دنیا و آخرت بهره می‌گیرند و خدماتی که ارائه می‌کنید قطعاً مرضی خداست.

خدمات فوریت پزشکی ارج و مزد اخروی دارد/ عاشورا؛ نقطه عطفی برای تداوم، احیا و برپایی اسلام

مدیحه سرایی جعفری، ذاکر اهل بیت(ع)، بخش دیگر این مراسم بود.

فلسفه عاشورا گشودن دریچه هدایت بود

در ادامه رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به اینکه در عمق حرکت سیدالشهدا(ع) و واقعه عاشورا تحقیقات و پژوهش‌های زیادی شده است، بیان کرد: برخی علت قیام امام حسین(ع) را تقابل نظامی می‌دانند، برخی دیگر قیام سیاسی می‌دانند و ... که اینها ظلم بزرگی به واقعه عاشوراست، بلکه واقعیت حرکت سیدالشهدا(ع) این بود که مسیری را برای رشد، کمال و هدایت انسان‌ها در طول تاریخ ایجاد و دریچه هدایت را باز کند. فلسفه حرکت ایشان این بود.

اوحدی تصریح کرد: عاشورا نقطه عطفی برای تداوم، احیا و برپایی اسلام است. اگر عاشورا و درس‌آموزی‌های آن نبود، در حال حاضر شاهد مقاومت در منطقه نبودیم. حماسه کربلا و تأسی از آن موجب آرامش، رشد و کمال انسان‌ها می‌شود. چنانکه اسرای جنگ تحمیلی دوران اسارتشان را با تأسی از واقعه عاشورا تحمل کردند.

خدمات فوریت پزشکی ارج و مزد اخروی دارد/ عاشورا؛ نقطه عطفی برای تداوم، احیا و برپایی اسلام

وی با تأکید بر اینکه یکی از آفت‌های مسیر رشد و کمال، غفلت انسان است، گفت: نعمتی با عنوان نسیان و فراموشی برای انسان است. اگر میزان نسیان زیاد شود، به گونه‌ای که فرد بی‌تفاوتی نسبت به اتفاقات پیرامونش پیدا کند، این همان غفلت است. این امر آفت رشد و کمال انسان است.

اوحدی با تأکید براینکه ریشه غفلت در فلسفه کربلا، عدم شناخت است، تصریح کرد: عدم شناخت به همراه عدم بصیرت موجب غفلت می‌شود، چنانکه خداوند فرمود: «إِنَّا هَدَيْنَاهُ السَّبِيلَ إِمَّا شَاكِرًا وَإِمَّا كَفُورًا؛ ما راه را به او نشان داديم خواه شاكر باشد و پذيرا گردد يا ناسپاس»(انسان: 3)». حرکت سیدالشهدا(ع) به عنوان مسیر نورانی در طول تاریخ است، حال یا شکرگزار این نعمت هستیم و رستگار می‌شویم یا از آن دچار غفلت می‌شویم و به ورطه سقوط می‌افتیم.

وی با تأکید بر اینکه قاری، حافظ و اهل آن باید شکرگزار این نعمت عظیم باشند، افزود: انشاءالله خداوند ما را با باطن قرآن مأنوس کند. همان‌طور که قرآن ظاهر زیبایی دارد، باطن عمیقی نیز دارد. شما کارکنان اورژانس نیز در سخت‌ترین شرایط با قرآن همراه باشید که مایه آرامش است تا رسالت خطیری را که در تأسی به حضرت زینب(س) دارید با آموزه‌های قرآنی آمیخته باشد.

خدمات فوریت پزشکی ارج و مزد اخروی دارد/ عاشورا؛ نقطه عطفی برای تداوم، احیا و برپایی اسلام

حسن ختام این مراسم تجلیل از برگزیدگان هر کدام از رشته‌ها با اهدای لوح سپاس و هدیه بود.

گزارش تصویری این مراسم را اینجا ببینید.

انتهای پیام

captcha