برگزاری شب شعر «درود بر مقاومت» در دمشق
کد خبر: 3842211
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱

برگزاری شب شعر «درود بر مقاومت» در دمشق

گروه بین‌الملل ــ در چارچوب فعالیت‌های جانبی سی ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دمشق، شب شعر «درود بر مقاومت» از سوی رایزنی فرهنگی ایران در سوریه در سالن اجتماعات کتابخانه ملی اسد برگزار شد.

 به گزارش ایکنا؛ به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این شب شعر با همکاری اتحادیه نویسندگان سوریه، کتابخانه ملی اسد، مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، جواد ترک‌آبادی سفیر ایران در سوریه و شعرا، ادبا و اهل فکر و قلم برگزار شد.

پس از قرائت فاتحه بر ارواح طیبه شهدا و پخش سرودهای ملی ایران و سوریه، ابوالفضل صالحی‌نیا رایزن فرهنگی ایران در این کشور طی سخنانی گفت: امروز پس از تثبیت محور مقاومت به عنوان نیروی منطقه‌ای مؤثر، دیگر بر کسی پنهان نمانده است که مقاومت صرفاً عمل مسلحانه نیست بلکه منظومه فکری کاملی است که تمامی ابعاد زندگی‌مان از جمله ادبیات مقاومت را در بر می‌گیرد.

صالحی نیا افزود: برگزاری چنین نشست‌هایی نه فقط برای لذت‌بردن از زیبایی‌های شعر بلکه برای رساندن ابعاد فرهنگی و فکری و ادبی مقاومت به افکار عمومی در برابر خط گمراه‌سازی و تحریف مقاومت است؛ بنابراین می‌توان چنین فعالیت‌هایی را نوعی مقاومت محسوب کرد.

در ادامه شب شعر با مدیریت بدیع صقّور شاعر و عضو دفتر اجرایی اتحادیه نویسندگان سوریه آغاز شد و محمد حدیفی، جابر سلمان و حسین عبدالکریم از سوریه، محمود حامد و خانم عبیر عطوه از فلسطین و طراد حماده از لبنان اشعار خود را در مورد مقاومت خواندند.

مراسم تحت پوشش رسانه‌ای قرار گرفت و رسانه‌های حاضر با سفیر ایران، رایزن فرهنگی و برخی حاضران گفت‌و‌گو کردند.

سی و یکمین دوره نمایشگاه کتاب دمشق از 21 شهریورماه آغاز شده و تا ۳۱ شهریور دایر است، ۲۳۵ ناشر با بیش از ۵۰ هزار عنوان کتاب شرکت کرده‌اند که ۱۵۰ ناشر از سوریه و بقیه از لبنان، عراق، مصر، عمان، دانمارک و ایران هستند.

انتهای پیام

captcha