برنامه‌های آستان حضرت معصومه(س) در سومین هفته محرم
کد خبر: 3842228
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷

برنامه‌های آستان حضرت معصومه(س) در سومین هفته محرم

کانون خبرنگاران نبأ ــ برنامه‌های آستان مقدس حضرت معصومه(س) در سومین هفته ماه محرم از سوی اداره کل روابط عمومی و تبلیغات حرم مطهر اعلام شد.

برنامه‌های آستان حضرت معصومه(س) در سومین هفته ماه محرم

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛  برنامه‌های دهه دوم ماه محرم حرم مطهر شامل سخنرانی‌ها، ادعیه و زیارات، ویژه‌برنامه‌های بانوان، کودک و نوجوان، موزه حرم مطهر، خدمات سالمندان، امانتداری، نمایشگاه خدمت در پرتو بانوی کرامت و ثبت‌ نام فیش غذای تبرکی اعلام شده است.

مراسم‌های عزاداری دهه دوم ماه محرم‌الحرام حرم مطهر هر شب بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجج اسلام والمسلمین فرحزاد و ماندگاری و مداحی مهدی سلحشور و عباس حیدرزاده برگزار می‌‌شود.

برنامه نیایش صبحگاهی حرم مطهر کریمه اهل‌ بیت(س) نیز با نوای حجج اسلام ظهیری، حائری و خورشیدی هر روز بعد از نماز صبح در شبستان امام خمینی(ره) از ساعت ۷:۱۵ با حضور خادمان آستان مقدس بانوی کرامت برگزار خواهد شد.

قرائت دعای توسل به همت هیئت جانبازان استان قم سه‌شنبه، 26 شهریور بعد از نماز مغرب و عشاء و دعای کمیل نیز با قرائت عباس حیدرزاده و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری روز پنجشنبه بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود.

مراسم زیارت جامعه کبیره این هفته حرم مطهر ساعت ۲۲ پنجشنبه با حضور حجت‌الاسلام شهیدی قرائت می‌شود و جمعه، ۲۹ شهریور نیز مراسم دعای ندبه هم‌زمان با طلوع آفتاب با سخنرانی حجت‌الاسلام خورشیدی و قرائت دعا با نوای سیدعلی حسینی‌نژاد برپا می‌شود.

موزه حرم مطهر آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، یکی از قدیمی‌ترین و متنوع‌ترین موزه‌های ایران و تنها موزه استان قم با ۲۵ بخش متنوع نیز از ساعت ۸ تا ۱۳ و ۱۴ تا ۱۷ واقع در میدان آستانه پذیرای علاقه‌مندان است.

ارائه خدمات به زائران سالمند، بیمار و معلول حرم مطهر کریمه اهل‌ بیت(س) با صندلی‌‌های چرخدار و خودروی برقی هر روز از ساعت ۷ تا ۲۳ و روزهای سه‌شنبه و پنج‌شنبه به‌صورت شبانه‌روزی در صحن صاحب‌الزمان(ع) جنب درب ۱۸ دنبال می‌شود.

همچنین واحد دریافت امانت و اشیاء ارزشمند حرم مطهر همه‌روزه از ساعت ۷ تا ۲۳ فعال بوده و در روزهای سه‌شنبه و پنج‌شنبه به‌ صورت شبانه‌روزی به زائران آستان مقدس خدمات ارائه می‌دهد.

ویژه‌برنامه‌های معارفی بانوان شامل اردوهای زیارتی، حلقه‌های معرفتی، سخنرانی، پاسخگویی، بیان احکام، ختم‌های ثقلین، حزب‌خوانی و مسابقات و خدمات فرهنگی هر روز ساعت ۸ تا ۲۲ در رواق حضرت خدیجه(س) برقرار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۳۷۱۷۵۵۶۱ تماس گیرند.

کودکان و نوجوانان زائر نیز می‌توانند برای بهره‌مندی از خدمات جُنگ معارفی، مسابقه، سرگرمی و برنامه‌های آموزشی ویژه پسران همه‌روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۴ و ۱۷ تا ۲۱ به میدان آستانه جنب درب شماره ۱ و برای برنامه‌های متنوع ویژه دختران همه‌روزه ساعت ۱۱ تا ۱۴ و ۱۶ تا ۱۹ به شبستان امام خمینی(ره) بالکن شرقی مراجعه کنند.

علاقه‌مندان برای آشنایی با ۴۰ سال خدمات آستان مقدس حضرت معصومه(س) در انقلاب اسلامی می‌توانند همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۲ و ۱۵ تا ۲۰ از نمایشگاه خدمت در پرتو بانوی کرامت واقع در صحن صاحب‌الزمان(ع) بازدید کنند.

همچنین واحد دریافت امانت و اشیاء ارزشمند حرم مطهر همه‌روزه از ساعت ۷ تا ۲۳ فعال بوده و در روزهای سه‌شنبه و پنج‌شنبه به‌‌صورت شبانه‌روزی به زائران آستان مقدس خدمات ارائه می‌دهد.

میهمانی سفره پرخیر و برکت حضرت فاطمه معصومه(س)، آرزوی هر زائر عزیزی است که علاقه‌مندان جهت شرکت در قرعه‌کشی فیش غذای تبرکی با مراجعه سایت آستان مقدس حضرت معصومه(س) به آدرس https://amfm.ir/ticket/ می‌توانند مشخصات خود را ثبت کرده و از این سفره نیز بهره‌مند شوند.

جلال بیطرفان

انتهای پیام

captcha