فرصت همکاری در برنامه تبادل علم و فناوری جهان اسلام
کد خبر: 3842459
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰

فرصت همکاری در برنامه تبادل علم و فناوری جهان اسلام

گروه جامعه ــ بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) در راستای تقویت ارتباط دانشجویان و دانشمندان جوان کشور با دانشمندان برجسته جهان اسلام، فرصت‌هایی را در قالب همکاری‌های داوطلبانه ایجاد کرد.

به گزارش ایکنا، به نقل از ستاد ارتباطات و اطلاع‌رسانی بنیاد مصطفی(ص)، این بنیاد در راستای تقویت ارتباط دانشجویان و دانشمندان جوان با دانشمندان برجسته جهان اسلام، در نظر دارد طرح فرصت‌آفرینی همکاری داوطلبانه را در هفته اعطای جایزه مصطفی(ص) اجرا کند.

حوزه‌های همکاری در این طرح شامل ایجاد فرصت تعامل با دانشمندان برجسته در همراهی با مهمانان خارجی، مشارکت در فعالیت‌های رسانه‌ای و پوشش این رویداد بین‌المللی و همکاری در برگزاری رویدادهای علمی و فناوری هفته اعطای جایزه مصطفی(ص) است. از شرایط لازم برای داوطلبان می‌توان به فارغ‌التحصیلی در سطوح تحصیلات تکمیلی دانشگاه، تسلط به یکی از زبان‌های انگلیسی، عربی و یا فرانسه، حداقل سن 22 سال اشاره کرد.

از علاقه‌مندان واجد شرایط دعوت می‌شود تا 30 شهریورماه، از طریق تکمیل فرم مربوطه در وب‌گاه step.mstfdn.org آمادگی خود را اعلام کنند.

لازم به ذکر است از رویدادهای آن هفته، «نشست تبادل تجربیات علم و فناوری در کشورهای اسلامی Science and Technology Exchange Program (STEP) است که به‌ منظور ایجاد فضای همکاری و تعامل بین متخصصان و دانشمندان کشورهای اسلامی برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود. طرحی که ضمن تبیین گفتمان علم و فناوری و توسعه شبکه ارتباطات دانشمندان جهان اسلام، به زمینه‌سازی برای ایجاد هم‌افزایی و توسعه همکاری‌های علمی می‌پردازد و زمینه توسعه فعالیت‌های علمی و فناورانه را در کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی مهیا خواهد کرد.

لازم به ذکر است؛ ششمین نشست استپ از 18 تا 21 آبان‌ماه، در دانشگاه‌های صداوسیما، علوم پزشکی تهران، الزهرا(س)، امام صادق(ع) و صنعتی شریف با حضور بیش از 100 دانشمند برجسته، مسئولان و فعالان حوزه‌های علم و فناوری از کشورهای مختلف جهان با تمرکز به سطوح بخشی؛ سلامت و همبست آب و انرژی و همچنین سطوح کارکردی؛ ارتباطات علم، بانوان و علم و فناوری، تأمین مالی علم و فناوری برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha