تعویق یک‌ماهه مرحله کشوری جشنواره قرآنی دانشگاه پیام نور
کد خبر: 3842463
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳

تعویق یک‌ماهه مرحله کشوری جشنواره قرآنی دانشگاه پیام نور

گروه مسابقات ــ زمان برپایی مرحله کشوری بیست‌‌وسومین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاه پیام نور به تعویق افتاد.

تعویق یک ماهه مرحله کشوری جشنواره قرآنی دانشگاه پیام نور

به گزارش ایکنا؛‌ مرحله کشوری بیست‌وسومین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاه پیام نور که قرار بود اوایل مهرماه امسال و به میزبانی استان کرمان برگزار شود، به زمان دیگری موکول شده است.

بر اساس اعلام مسئولان قرآنی دانشگاه پیام نور، این مسابقات به دلیل همز‌مانی با مرحله نهایی چهل‌ودومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، که 6 تا 17 مهرماه سال جاری به میزبانی استان اصفهان برگزار می‌شود، به تعویق افتاده است. مشترک بودن تعدادی از داوران و نیز شرکت‌کنندگان در هر دو بخش بانوان و آقایان از جمله مواردی است که باعث ایجاد مشکل در همزمانی مسابقات قرآن می‌شود.

بر اساس گزارش ایکنا، در حالی شاهد این تعویق هستیم که پیش از این ستاد عالی مسابقات قرآن کریم از تدوین تقویم زمانی مسابقات قرآن در کشور برای جلوگیری از تداخل زمانی مسابقات قرآن در بین اقشار و ارگان‌های مختلف خبر داده و مدعی بود با تدوین این تقویم دیگر شاهد چنین مشکلاتی نخواهیم بود.

جلسات هماهنگی و همچنین رقابت‌های مرحله مقدماتی و استانی بیست‌وسومین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاه پیام نور پیش از این برگزار شده و آثار دریافتی بخش‌های هنری، ادبی، فناوری و پژوهشی نیز در حال داوری نهایی است. بخش معارفی این مسابقات نیز اوایل شهریورماه برگزار شده است.

جشنواره قرآن و عترت دانشگاه پیام نور در بخش‌های آوایی،‌ معارفی، ‌پژوهشی، فناوری،‌ هنری و ادبی برگزار می‌شود. رشته‌های بخش آوایی این مسابقات، که به صورت حضوری برپا می‌شود، شامل قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ پنج جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل قرآن کریم، دعا و مناجات‌خوانی، اذان و تواشيح و هم‌خوانی قرآن کریم است. مرحله کشوری این مسابقات به میزبانی استان کرمان برگزار می‌شود.

انتهای پیام 

captcha