عربستان چاره‌ای جز توقف حملات ندارد
کد خبر: 3842547
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳
سخنگوی نیروهای مسلح یمن:

عربستان چاره‌ای جز توقف حملات ندارد

گروه بین‌الملل ــ یحیی سریع حمله به تأسیسات نفتی آرامکو را حق طبیعی یمنی‌ها در پاسخ به جنایات عربستان دانست و گفت: رژیم سعودی راه‌حلی جز توقف حملات و پایان دادن به محاصره یمن ندارد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری almasirah.net، یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن وابسته به جنبش انصارالله، امروز، 25 شهریورماه، در بیانیه‌ای کوتاه ضمن هشدار به شرکت‌‌ها و نیروهای خارجی مشغول در تأسیسات سعودی که از سوی ارتش یمن هدف قرار گرفته‌اند، گفت:  این تأسیسات هنوز در تیررس ما هستند و ممکن است دوباره آن‌ها را مورد هدف قرار دهیم.

وی گفت: عملیات «موازنه بازدارندگی (شماره) دو» که علیه دو پالایشگاه «بقیق» و «خریص» در تأسیسات نفتی آرامکو انجام شد، به وسیله‌ پهپادهایی صورت گرفت که با موتورهای مختلف از جمله موتور معمولی و موتور جت کار می‌کنند.

وی خطاب به مقامات سعودی افزود: تمامی نقاط عربستان در تیررس ما هستند. بنابراین ریاض باید در محاسبات خود تجدیدنظر و تجاوز به یمن را متوقف کند و همچنین، به محاصره این کشور پایان دهد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تصریح کرد: هدف قرار گرفتن دو پالایشگاه «بقیق» و «خریص» در تأسیسات نفتی آرامکو در چارچوب حق مشروع و طبیعی ما در پاسخ به جنایات، تجاوزها و محاصره مداوم کشورمان از سوی سعودی‌ها صورت گرفت.

وی در ادامه گفت: تا زمانی که محاصره و تجاوز به کشورمان ادامه دارد، عملیات‌ها گسترش خواهند یافت و دردناک‌تر خواهند بود و تنها راه حل رژیم سعودی متوقف کردن تجاوز به یمن است.

جنبش انصارالله یمن، صبح روز شنبه، 23 شهریورماه، با استفاده از 10 پهپاد، تأسیسات نفتی آرامکو واقع در شرق عربستان را هدف قرار داد که بنا بر اعلام شبکه فاکس نیوز و تصاویر ماهواره‌ای منتشرشده در این زمینه، حملات پهپادی یمن به تأسیسات نفتی عربستان بسیار دقیق بوده و با دقت بالایی انجام شده است.

انتهای پیام

                                                                            

captcha