اعلام برنامه زمانی مرحله پایانی مسابقات سراسری قرآن به میزبانی اصفهان
کد خبر: 3842691
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳

اعلام برنامه زمانی مرحله پایانی مسابقات سراسری قرآن به میزبانی اصفهان

گروه مسابقات ــ برنامه زمانی چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه در دو بخش آقایان و بانوان اعلام شد که بر اساس آن، رقابت‌ها از روز هفتم مهرماه آغاز می‌شود و به مدت 13 روز ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایکنا؛ برنامه زمانی مرحله چهل‌ودومین دوره مسابقات سراسری قرآن از سوی بنیاد مسابقات قرآن اعلام شد که بر اساس آن، این رقابت‌ها در دو بخش زمانی از ششم تا یازدهم ویژه آقایان و از 12 تا 19 مهرماه ویژه بانوان برگزار می‌شود.

بر همین اساس این مسابقات در بخش آقایان از روز شنبه، ششم مهرماه و با برگزاری رقابت در رشته هم‌سرایی و همخوانی قرآن آغاز می‌شود و با برپایی مراسم اختتامیه در نوبت صبح روز 11 مهرماه به پایان می‌رسد.

رقابت‌های دو رشته حفظ کل قرآن و قرائت تحقیق، که برگزیدگان آن به مسابقات بین‌المللی اعزام می‌شوند، طی روزهای نهم و دهم مهرماه برگزار خواهد شد. در این دوره از مسابقات بعد از پایان رقابت‌ها در هر رشته مراسم اختتامیه و تجلیل از نفرات برتر همان رشته نیز برپا می‌شود.

در بخش بانوان که متفاوت از بخش آقایان برپا می‌شود نیز رقابت‌ها از عصر روز 11 مهرماه با برگزاری مسابقات در رشته‌ حفظ 10 جزء قرآن کریم آغاز می‌شود و با برگزاری مراسم اختتامیه در شامگاه روز 19 مهرماه به پایان می‌رسد.

تفاوت بخش بانوان و آقایان در برگزاری مرحله مقدماتی مسابقات است. به این ترتیب که مرحله مقدماتی بخش آقایان پیش از این و به صورت ضبط استودیویی (در استان قم) برگزار شده و تنها افراد راه‌یافته به فینال مسابقات راهی استان اصفهان(میزبان مرحله نهایی مسابقات) می‌شوند، اما در بخش بانوان مرحله مقدماتی و نهایی در استان اصفهان برگزار می‌شود.

اعلام برنامه زمانی مرحله نهایی مسابقات سراسری قرآن

اعلام برنامه زمانی مرحله نهایی مسابقات سراسری قرآن

انتهای پیام

captcha