تلاوت «کریم منصوری» در محفل قرآنی شهدای حادثه عاشورا + عکس
کد خبر: 3842717
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱

تلاوت «کریم منصوری» در محفل قرآنی شهدای حادثه عاشورا + عکس

گروه بین‌الملل ــ محفل قرآنی شهدای حادثه عاشورا با تلاوت کریم منصوری، قاری بین‌المللی از جمهوری اسلامی ایران، در صحن حرم مطهر حسینی در کربلا برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دارالقرآن آستان حسینی، این محفل قرآنی با شعار «شهداء علی طریق الحسین: شهدای مسیر امام حسین(ع)» به همت دارالقرآن آستان حسینی برگزار شد.

ثواب این محفل قرآنی به روح شهدایی اهدا شد که در روز عاشورا به دلیل ازدحام جمعیت در جریان برگزاری مراسم «رکضة الطویریج» (عزاداری طویریج) در «باب الرجاء» حرم مطهر امام حسین(ع) به شهادت رسیدند.

در این محفل قرآنی که جمع زیادی از زائران حسینی حضور داشتند، عادل الکربلایی، از قراء بین‌المللی آستان‌های حسینی و عباسی، مصطفی الغالبی، قاری و مؤذن آستان حسینی و کریم منصوری، قاری بین‌المللی از ایران، به تلاوت آیاتی از قرآن پرداختند و در ادامه فالح زلیف، از قاریان برجسته عراقی و دارنده رتبه نخست دوازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی تلویزیونی قرائت قرآن «إِنَّ لِلْمُتَّقِینَ مَفَازًا» شبکه جهانی الکوثر به ذکر مصیبت پرداخت.

براساس اعلام وزارت بهداشت عراق در حادثه ازدحام عزاداران حسینی در کربلا که روز عاشورا رخ داد، 36 زائر شهید و 122 نفر زخمی شدند.
 
عزاداری طويريج يکی از انواع عزاداری‌های مرسوم ميان شيعيان عراق است که در آن عزاداران با پای برهنه از شهری که در نزديکی کربلا قرار دارد، به راه می‌افتند و در حالی که هروله می‌کنند و با دست بر سر و صورت خود می‌زنند، خودشان را به حرم أبا عبدالله الحسين(ع) می‌رسانند و پس از زيارتی که چند دقيقه‌ای بيشتر طول نمی‌کشد، محل را ترک می‌‌کنند. اين مراسم قبل از نماز ظهر و عصر از منطقه طويريج آغاز شده، به گونه‌ای كه عزاداران نماز را در ميانه‌ راه و در نزديكی خيمه‌گاه اقامه كرده و پس از خاموش كردن خيمه‌های آتش‌گرفته، خود را دوان دوان و هروله‌كنان به قبله عشاق حرم حسینی می‌رسانند.

انتهای پیام

captcha