هدایت و آگاهی‌بخشی؛ دو هدف قیام امام حسین(ع)
کد خبر: 3842730
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵
رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان:

هدایت و آگاهی‌بخشی؛ دو هدف قیام امام حسین(ع)

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام عبدالصاحب حسینی با اشاره به اینکه هدایت و آگاهی‌بخشی به مردم دو هدف بزرگ قیام امام حسین(ع) بود، تصریح کرد: زندگی با ظالمان چیزی جز مرگ نیست و هدایت افراد در این جامعه زنده کردن افراد و در نهایت جامعه است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام عبدالصاحب حسینی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان، 25 شهریورماه در مراسم عزاداری هیئت رزمندگان اسلام کاشان که در سالن ورزشی شهدای بسیج برگزار شد، گفت: امام حسین(ع) احیاگر سیره نبوی و ادامه‌دهنده مسیر انبیا گذشته در قیام و حادثه عاشوراست.
وی بیان کرد: با نگاهی به تاریخ درمی‌یابیم، آنچه پیامبر(ص) تا امام حسن عسکری(ع) بیان فرموده و رفتار کرده‌اند، هیچ تفاوتی با هم نداشته و تماماً هدف آن بزرگواران، وارد کردن جامعه انسانی به مسیر الهی و ارزش‌های انسانی است.
ریئس اداره تبلیغات اسلامی کاشان اظهار کرد: باید بدانیم هدف از سیره نبوی که امام حسین(ع) روی آن تأکید دارند، چیست و سیره نبوی چه هدفی را دنبال می‌کند.
وی با بیان اینکه سیره نبوی دو هدف نورانی کردن و هدایت افراد و جامعه را دنبال می‌کند، ادامه داد: در کلام خداوند آمده است «اللَّهُ وَلِيُّ الَّذينَ آمَنُوا يُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَي النُّورِ...»(آیه 257/ سوره بقره)؛ یعنی ما می‌خواهیم انسان‌های ظلمانی را به‌سوی نور هدایت کنیم و این هدف مشترک تمامی انبیا و امامان است و این نورانیت شامل، نورانیت اعتقاد( آلوده نشدن به شرک)، نورانیت به امامت و نورانیت در افعال انسانی است و با این نورانیت است که بعضی انسان‌ها همچون آیت‌الله بهجت(ره) باطن افراد و جامعه را می‌بینند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان با اشاره به هدایت افراد به‌عنوان هدف دوم قیام امام حسین(ع)، اظهار کرد: زندگی با ظالمان چیزی جز مرگ نیست و هدایت افراد در این جامعه زنده کردن افراد و در نهایت جامعه است.
وی با اشاره به چهار نوع حیات در روایات اسلامی، گفت: چهار نوع حیات گیاهی، حیوانی، اخروی و طیبه برای انسان‌ها وجود دارد. هدف از زندگی و هدف انبیاء و امامان رساندن جامعه انسانی به حیات طیبه است و گناه، فساد و ولنگاری فرهنگی موانع رسیدن افراد به حیات طیبه است.
حسینی در ادامه بیان کرد: نباید مصداق کلام امیرالمؤمنین علی(ع) بشویم که می‌فرمایند عده‌ای از مردم حرکت دارند، اما مرده‌اند و این خلاف حیات طیبه است که انسان‌ها را از رسیدن به کمال باز می‌دارد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر، علم و آگاهی راه‌های رسیدن به حیات طیبه و معنوی است.
سیداصغر خادم
انتهای پیام
captcha