برگزاری جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی بدون حضور وزرای عضو
کد خبر: 3842915
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۸

برگزاری جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی بدون حضور وزرای عضو

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ دومین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی در سال ۹۸ سرانجام پس از چندین نوبت تعویق، بعدازظهر امروز ۲۶ شهریورماه بدون حضور هیچ کدام از وزرای عضو برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ چهل و ششمین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی بعدازظهر امروز ۲۶ شهریورماه به منظور بررسی سه دستور و چندین پیش از دستور بدون حضور هیچ کدام از وزرای عضو این شورا و با حضور برخی دیگر از اعضا برگزار شد.

برگزارب جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی بدون حضور وزرای عضو + عکساز جمله اعضایی که در این جلسه حضور داشتند، می‌توان به حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، محمدعلی خواجه‌پیری، لاله افتخاری، حمیدرضا مستفید، سه عضو صاحب‌نظر قرآنی که اخیراً به عضویت شورای توسعه در‌آمده‌اند، اشاره کرد. از میان دیگر اعضای این جلسه که شامل وزرا، معاونان رئیس جمهور و روسای سازمان‌ها بودند، تنها معاونان و کارشناسان حاضر شدند.
اکثر جلسات شورای توسعه فرهنگ قرآنی و از جمله جلسه اخیر در حالی برگزار می‌شود که خبرنگاران اجازه حضور در صحن را ندارند و مصوبات و مباحثی که مورد بررسی قرار می‌گیرد، گاهی با دو روز تأخیر اطلاع‌رسانی می‌شود.
بر اساس گزارش ایکنا در چهل و ششمین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی مقرر شده بود تا پیش‌نویش شاخص‌های توسعه فرهنگ قرآنی به عنوان یکی از دستورها مورد بحث و بررسی قرار بگیرد. این شاخص‌ها طی سال‌های گذشته در جلسات شورایاری توسعه فرهنگ قرآنی ارائه شده، اما در آن زمان به دلیل تصویب نشدن اسناد کمیسیون‌ها مورد بررسی قرار نگرفت و این بررسی به بعد از تصویب اسناد موکول شد.

برگزارب جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی بدون حضور وزرای عضو + عکسدومین دستور جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی، ارائه گزارش یکساله کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم بوده است. بر اساس مصوبه شورای توسعه فرهنگ قرآنی، گزارش سالانه هر سند پس از ابلاغ، باید به صحن شورا بیاید. با توجه به گذشت یک سال از تصویب سند تبلیغی و ترویجی، ارائه گزارش فعالیت یکساله این سند از سوی کمیسیون در دستور کار قرار گرفته است.
ارائه پیشنهادهای ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم یکی دیگر از دستورات این جلسه بوده است. پس از اینکه مسئولیت ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم بر عهده سازمان اوقاف و امور خیریه قرار گرفت،‌ این سازمان ملاحظاتی در مورد برخی موارد دارد که مقرر شده است در جلسه اخیر شورای توسعه مورد بررسی قرار بگیرد.
پیش‌دستورهایی همچون بررسی عضویت کمیته امداد امام خمینی(ره) در کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم نیز از دیگر مباحثی است که در ردیف بررسی قرار داشته است.
چهل و ششمین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی در حالی امروز برگزار شده است که بر اساس برنامه باید تیرماه برگزار می‌شد، اما بعد از چندین نوبت تعویق، زمان برگزاری آن ابتدا به روز ۱۲ شهریورماه و سپس ۲۶ شهریورماه موکول شد. این دومین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی در سال ۹۸ است و جلسات این شورا باید هر دو ماه یکبار و شش جلسه در طول سال برگزار شود.
گزارش تصویری این‌ جلسه را اینجا ببینید!

انتهای پیام

captcha