بانک مرکزی تحول در بانکداری الکترونیک را نشانه گرفت
کد خبر: 3842998
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰

بانک مرکزی تحول در بانکداری الکترونیک را نشانه گرفت

گروه اقتصاد ــ پس از اینکه بانک مرکزی از سال گذشته برنامه‌ریزی را برای به افسار کشیدن بازار ارز انجام داد و موفق به آرام کردن این بازار شد، حال این بار تحول در بانکداری الکترونیک را نشانه رفته است.

به گزارش ایکنا؛ با توجه به اینکه بانکداری الکترونیک یکی از ابزارهای مهم ایجاد شفافیت است و می‌تواند تأثیر زیادی بر بازارها داشته باشد، توجه به این بخش از ضروریاتی محسوب می‌شود که رئیس کل بانک مرکزی هوشمندانه به آن پرداخته است.

برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه‌های جدید در حوزه بانکداری و پرداخت الکترونیک و توجه به ضرورت راه‌اندازی سامانه‌های الکترونیکی جدید در حوزه بانکداری و پرداخت نشان‌دهنده توجه بانک مرکزی به این حوزه است و به نظر می‌رسد به زودی در این حوزه شاهد پیشرفت‌های بسیاری باشیم.

از آنجایی که در حکم معاون جدید فناوری‌های نوین به مسئله شفافیت اشاره شده این امر می‌تواند راهبرد جدید بانک مرکزی را برای پیشرفت و خدمت‌رسانی بیش از پیش و نظارت بیشتر نشان دهد.

البته در این میان اینکه چه کسی سکان هدایت این معاونت مهم را به عهده دارد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. با توجه به اینکه مهران محرمیان در سال‌های گذشته طراحی و ساخت پایانه سه نسل مختلف پایانه مخابرات ماهواره‌ای، پیاده‌سازی پروتکل‌های ارتباطی، طراحی و پیاده‌سازی سخت‌افزار، طراحی و پیاده‌سازی آزماینده سخت‌افزار و تولید ۷۰۰۰ دستگاه پایانه مخابرات ماهواره‌ای (VSAT) را در کارنامه کاری خود دارد، به نظر می‌رسد روزهای خوش بانکداری الکترونیک برای نظام بانکی و صنعت پرداخت در راه باشد.

انتهای پیام

captcha