معجزه «کربلایی کاظم ساروقی» نتیجه لقمه حلال بود
کد خبر: 3843016
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴
حجت‌الاسلام صدیقی:

معجزه «کربلایی کاظم ساروقی» نتیجه لقمه حلال بود

گروه مسابقات ــ امام جمعه موقت تهران در آئین اختتامیه مرحله نهایی نوزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم بانوان شاغل و خانواده‌های آجا گفت: «کربلایی کاظم ساروقی» با پرهیز از حرام‌خواری به این درجه رسید که معجزه‌وار حافظ کل قرآن شود و خداوند عنایت بزرگی به او کرد.

معجزه «کربلایی کاظم ساروقی» نتیجه لقمه حلال استبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ آئین اختتامیه مرحله نهایی نوزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم بانوان شاغل و خانواده‌های آجا، امروز، 27 شهریور، با سخنرانی حجت‌الاسلام کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران و دیگر فرماندهان و مسئولان لشکری در سالن کوثر سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

این مراسم که با اجرای محمدهادی صلح‌جو، کارشناس‌مجری برنامه‌های معارفی صداوسیما همراه بود، با تلاوت محمد بهمن‌‌ضیائی، رتبه نخست این دوره از مسابقات در رشته قرائت تحقیق آغاز شد. سپس گروه تواشیح سروش وحی، متشکل از خردسالان به همخوانی قطعاتی با موضوع علی بن موسی الرضا(ع) و در مدح امام حسین(ع) پرداختند و پخش کلیپ از روند این دوره از مسابقات بخش دیگر این مراسم بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی، امام جمعه موقت تهران، در بخشی از این مراسم طی سخنانی با اشاره به اینکه توفیقی است که در ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) این سفره و مائده قرآن در این محفل نورانی برپا شد، گفت: افتخار ما مسلمانان این است که قرآن کتابی بدون تحریف و معجزه‌ای است جاودانه، «إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ...». این کتاب مشمول عنایت ویژه خداست و همراه انسان‌ها تا قیامت است. قرآن تابلو و لوح انسانیت و آئینه خدا و خلق است.

وی با تأکید بر اینکه قرآن نسخه درمان‌بخش همه دردها و پاسخگوی همه نیازها در تمام اعصار و ادوار است، گفت: قرآن نور خدا و سیم رابط بین عقل و معبود و چاشنی خاصی است که انسان را انرژی و توان می‌دهد. وجوه اعجازش از جهات مختلف است، کتابی که در محیطی جاهلانه بر فردی امی، درس‌نخوانده و مکتب‌نرفته نازل شده است.

صدیقی با اشاره به اینکه قرآن کتاب جامعی است که درباره هر رشته‌ای حرف دارد، افزود: قرآن کتاب اخلاق، جهاد، امور اجتماعی، مدیریت، سیاست و... است. حدود 900 آیه در قرآن مربوط به دشمن‌شناسی و حساس کردن جامعه به غارتگران و خائنان است.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه هیچ عارف، فیلسوف و حکیمی را در این حد از اوج عرفان نمی‌توانید پیدا کنید که عالم خلقت را این گونه با عبارات کوتاه و بدون پیچیدگی معرفی کند «أَمْ خُلِقُوا مِنْ غَيْرِ...»، اضافه کرد: باری‌تعالی چند سؤال از مخلوقت درباره تبیین موضوع امامت دارد «هَلْ يَسْتَوِي الَّذِينَ يَعْلَمُونَ...» آیا فردی که می‌داند با فردی که نمی‌داند یکی است. «أَفَمَنْ يَهْدِي إِلَى الْحَقِّ أَحَقُّ أَنْ يُتَّبَعَ...» آیا فردی که بحق راهنما و راهبر است با فردی که آشنایی ندارد یکی است.

صدیقی اضافه کرد: از ویژگی ولایت معصومین و فقها و مدیران این است که باید راه سعادت را بدانند و عالم، امین و امانت‌دار حقوق مردم باشند.

معجزه «کربلایی کاظم ساروقی» نتیجه لقمه حلال است

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به زندگی کربلایی کاظم ساروق که مردی بی‌سواد بود و در معجزه‌ای حافظ کل قرآن کریم شد، گفت: کربلایی کاظم با رعایت حلال‌خواری و پرهیز از حرام‌خواری به درجه‌ای رسید که خداوند وجودش را قرآنی کرد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مقام معظم رهبری مؤمنی حکیم، روشن‌بین و زمان‌شناس است که در عین مسئولیت سنگین جهانی‌، کشوری‌، نهضتی، انقلابی‌شان و مدیریت جبهه مقاومت در منطقه، اظهار کرد: ایشان به همه مسائل توجه دارند. این مدیریت بشری نیست. با این سیاست‌مداران خائن، پولدار و تابع روز، ایشان همیشه در افق بالا درخشیده و همه تحت سیطره ایشان هستند. مقام معظم رهبری مظهر قهاریت خداست و دشمنان در همه تاکتیک‌هایی که برای محو انقلاب داشته‌اند، همیشه با شکست روبه‌رو شده‌اند و سیاست‌هایشان منفعل بوده‌ و این نمود «یَدُ اللَّهِ فَوْقَ أَیْدِیهِمْ» است. رهبر انقلاب اسلامی عبد خدا و تجلی قرآن کریم است: «إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ».

امام جمعه موقت تهران با اشاره به آیه «أَفَمَن كَانَ مُؤْمِناً كَمَنْ كَانَ فَاسِقاً لاَ يَسْتَوُونَ»، تصریح کرد: قرآن نور خداست که اگر با آن همراه باشید در مسیر آن قرار می‌گیرید. خداوند خطاب به غافلان می‌گوید: آیا عالم با غیرعالم یکسان است؟ دوم اینکه آیا مؤمن با فاسق یکسان است؟ در مدیریت، حاکمیت و ولایت دو خصیصه مهم است که یکی دانستن و عالم بودن و دیگری امین بودن به حقوق مردم است.

وی تصریح کرد: قرآن اعجاز است. یکی از معجزاتش کربلایی کاظم بوده است که در عین بی‌سوادی، قرآن می‌خواند. بنابر فرمایش قرآن «ذَٰلِكَ الْكِتَابُ لَا رَيْبَ ۛ فِيهِ هُدًى لِلْمُتَّقِينَ». قرآن کتاب هدایت برای متقین است که اعلی‌ترین درجه آن رساندن به سعادت است. اهل قرآن «تِبْياناً لِكُلِّ شَيْ‌ءٍ» هستند. هرچه مجهول در عالم است، پاسخش در قرآن کریم هست، اما باید قرآن را در کنار عترت داشت، همان طور که در حدیث ثقلین نیز به جدایی‌ناپذیری آنها تأکید شده است. «إِنَّهُمَا لَنْ يَفْتَرِقَا». اعتبار حدیث ثقلین قطعی است. همان طور که در حدیث نیز آمده است: «علی مع القرآن و القرآن مع علی».

این استاد دروس خارج فقه، تفسیر قرآن کریم و اخلاق اسلامی حوزه‌های علمیه بیان کرد: قرآن روح و حقیقت به افراد می‌دهد، همان طور که قرآن در قیامت در صف شفاعت‌کنندگان و شاکیان قرار دارد، شفاعت‌کننده افرادی است که دنبال‌رو آن هستند. همچنین از افرادی که به آموزه‌های آن عمل نکرده‌اند شکایت می‌کند. قرآن دل‌های مرده‌ را زنده می‌کند.

وی ادامه داد: قرآن تنها کتابی است که آهنگ موزونی دارد. اگر با قرآن باشید، با هم انسجام خواهیم داشت؛ چرا که رشته تمام اختلافات در دوری از قرآن کریم است: «علیکم بالقرآن».

سپس از تعدادی از پیشکسوتان و دست‌اندرکاران این دوره از مسابقات چون دریادار حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ‌کننده ارتش، حجت‌الاسلام حسین صنعت‌پور، رئیس اداره عقیدتی ـ سیاسی ستاد ارتش، امیرسرتیپ دوم سیدمحمدرضا حسینی، فرمانده دژبان کل ارتش، حجت‌الاسلام نصیرالاسلامی، معاون فرهنگی و روابط عمومی عقیدتی ـ سیاسی ستاد آجا، حجت‌الاسلام سلیمانی تبار، سرهنگ محمدحسین صادق مرند، رئیس ستاد دژبان ارتش، سرهنگ دوم رضا اژدر، جانشین معاون فرهنگی و روابط عمومی عقیدتی ـ سیاسی ستاد ارتش با اهدای لوح تجلیل به عمل آمد. حسن ختام این مراسم تجلیل از هفتاد نفر از برگزیدگان با اعطای لوح سپاس و هدیه بود.

گزارش تصویری این مراسم را اینجا ببینید.
انتهای پیام

captcha