اخبار معارفی رسانه‌ها/ انتصاب مشاور قرآنی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی
کد خبر: 3843131
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۵

اخبار معارفی رسانه‌ها/ انتصاب مشاور قرآنی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ خبر انتصاب مشاور قرآنی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، یکی از اخبار مهم معارفی امروز رسانه‌ها است.

به گزارش ایکنا، از جمله مهم‌ترین اخباری که طی امروز چهارشنبه، 27 شهریورماه در صفحات معارفی خبرگزاری‌های مختلف منتشر شد، می‌توان به انتصاب مشاور قرآنی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی از سوی حجت‌الاسلام قمی، رئیس این سازمان اشاره کرد.
تسنیم
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم طی امروز چهارشنبه، 27 شهریورماه و تا ساعت 14 تعداد 10 خبر با عناوین «آیا ایرانی‌ها هم به خونخواهی امام حسین(ع) قیام کردند؟/ استحکام شیعیان در حق‌طلبی پس از واقعه عاشورا»، «توضیحات حجت‌الاسلام عالی درباره سخنرانی‌اش در بیت رهبری»، «مشاور امور قرآنی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی منصوب شد»، «عملیات بازسازی در روستای سیل‌زده با کمک‌های مردم و طلاب هندی»، «می‌ترسم از خیابونای بی شهید»، «مداحی جدید «مطیعی» به زبان عربی در عراق»، «دوره تربیت مدرس کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» برگزار می‌شود»، «بیانیه مجمع جهانی صلح اسلامی به مناسبت روز جهانی صلح»، «مداحی «سیدرضا نریمانی» در حرم امام رضا(ع)» و «واکنش امیرالمؤمنین در برابر فشارها برای سازش با دشمن» را بر روی خروجی خود منتشر کرده که تنها یک خبر از این اخبار در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارد.
در بخش‌هایی از تنها خبر قرآنی امروز این صفحه که عنوان «مشاور امور قرآنی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی منصوب شد» را داشته و در رابطه با انتصاب جدید در سازمان تبلیغات اسلامی منعکس شده، آمده است: «حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با صدور حکمی "حسین اسدی" را به‌عنوان مشاور خود در امور قرآنی منصوب کرد.
حسین اسدی، ریاست ستاد برگزاری دومین مسابقات بین‌المللی قرآن‌ کریم طلاب جهان اسلام، مدیرکل قرآن و حدیث جامعةالمصطفی‌العالمیه، رئیس ستاد برگزاری دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم و دبیر شورای گسترش فعالیت‌های قرآنی حوزویان را در سوابق مدیریتی خود دارد».
فارس
خبر تلاوت ترتیل صفحه 153 قرآن کریم با صدای مرحوم عبدالباسط، قاری مشهور مصری همراه با صوت و متن آیات، آغازگر اخبار امروز صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس است.
همچنین، در ادامه و تا این ساعت نیز اخبار دیگری با عناوین «خدمات‌رسانی به زائران امام رضا(ع) در جاده‌های منتهی به مشهد»، «۵ نشانه مسلم ظهور به روایت ثارالله/ تفسیر امام عصر(عج) از تأویل «کهیعص» و «کشتار مسلمانان در کشمیر چالشی برای سازمان‌های مدافع حقوق بشر است» بر روی خروجی این صفحه منعکس شده که این اخبار در حوزه‌های مختلف معارفی همچون حوزه عترت قرار دارند.
این صفحه از خبرگزاری فارس نیز طی امروز اقدام به انتشار خبری با عنوان «۵ نشانه مسلم ظهور به روایت ثارالله/ تفسیر امام عصر(عج) از تأویل «کهیعص» کرده که اگرچه خبری صرفا قرآنی نیست، ولی با توجه به تفسیر امام زمان(عج) در رابطه با یکی از واژه‌های قرآنی، خبری قابل تأمل بوده و در بخش‌هایی از آن نیز آمده است: «در کتاب «از حسین(ع) تا مهدی(عج)» پیرامون روایاتی که از امام عصر(عج) درباره امام حسین(ع) نقل شده می‌خوانیم:
احمد بن اسحاق پس از مناظره‌ای که با یکی از دشمنان اهل بیت(ع) داشت، وقتی می‌بیند از مجاب کردن او ناتوان است، به خدمت امام عسکری(ع) می‌رسد تا جواب‌ها را از ایشان بپرسد. آن حضرت هم او و سعد بن عبدالله اشعری را که به همراهش بود به فرزند بزرگوارشان ارجاع می‌دهند. از جمله سؤالات آن‌ها از حضرت مهدی(عج) این سؤال است که: از تأویل «کهیعص» مرا مطلع فرمایید.
امام عصر(عج) در جواب فرمودند: این حروف از اخبار غیبیه است که خداوند زکریا را از آن مطلع کرد. سپس داستان را برای حضرت محمد(ص) بیان فرمود و خلاصه ماجرا این است که زکریا از خداوند درخواست کرد که اسامی پنج تن را به او یاد دهد و جبرئیل فرود آمده، اسامی پنج‌گانه را به ایشان تعلیم داد. هر زمان که زکریا نام محمد، علی، فاطمه و حسن را می برد، شاد می‌شد، ولی آنگاه که نام مقدس امام حسین(ع) را می‌برد، دلش شکسته و اشکش جاری می‌گشت. روزی گفت: خدایا! مرا چه می‌شود که هرگاه نام چهار تن بالا را می‌برم، دلم تسلی می‌یابد و هرگاه نام مبارک حسین(ع) را می‌برم، اشکم جاری می‌شود و نفسم در سینه گره می خورد؟ خداوند از حادثه مربوط به امام حسین(ع) بدین گونه خبر داد که کهیعص.
امام عصر(عج) در ادامه فرمودند که: «کاف» اسم کربلا و «هاء» اشاره به هلاکت و شهادت خاندان عترت است؛ «یاء» اشاره به یزید است که بر حسین ظلم نمود؛ «عین» اشاره به عطش و تشنگی حسین و یاران عزیز اوست و «ص» اشاره به صبر آن حضرت در مقابل مصایب و شداید است».
مهر
تنها خبر امروز صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر که تا این ساعت بر روی خروجی این صفحه قرار گرفته، خبری با عنوان «حسین اسدی، مشاور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در امور قرآنی شد» است، که این خبر نیز خبری قرآنی بوده و در مورد انتصاب مشاور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی است که با حکم حجت‌الاسلام قمی، رئیس این سازمان صورت گرفت.
ایرنا
«دانش‌آموزان پایتخت سوگواره‌ای عاشورایی برگزار می‌کنند»، «جایزه دعبل، راه درست نوشتن از عاشورا را ترسیم می‌کند»، «روحانیون باید در همه صحنه‌ها کنار مردم باشند»، ««رستاخیز» در مسیر نمایش خانگی» و «سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه تهران آغاز شد»، عناوین اخبار امروز صفحه قرآن و معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی را تشکیل می‌دهند که هیچکدام از این اخبار قرآنی نبوده و در حوزه‌های معارفی مختلف انعکاس یافته‌اند.
ایسنا
تعداد هفت خبر با عناوین «راهی که حضرت زینب(س) به اهل بیت(ع) نشان داد»، «حجابی که سوال‌برانگیز شده!؟»، «تاثیر شعرهای عاشورایی محتشم در زنده نگه داشتن عاشورا»، «توصیه‌های آیت‌الله نوری همدانی به طلاب»، «مساجد مهمترین مکان برای توزیع آثار فرهنگی، هنری و ادبی است»، «لباس طلبگی هویت است نه یونیفرم» و «کتاب‌هایی صرفا با ظاهر دینی» طی امروز و تا این ساعت بر روی خروجی صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان منعکس شده که خبر از اخبار قرآنی در میان این اخبار نیست و حوزه‌های معارفی مختلف دیگر برای انتشار این اخبار در نظر گرفته شده است.
باشگاه خبرنگاران جوان
صفحه قرآن و عترت خبرگزاری باشگاه خبرنگاران نیز طی امروز تعداد شش خبر را بر روی خروجی خود منتشر کرده که هیچکدام از این اخبار در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار ندارند.
خبری با عنوان «تشریح چگونگی توزیع بسته‌های مهر تحصیلی بین دانش‌آموزان نیازمند/ ۳۰ هزار بسته توزیع می‌شود» در میان اخبار امروز این صفحه به چشم می‌خورد که اگر چه قرآنی نیست، ولی با توجه به نزدیکی به ایام آغاز سال تحصیلی جدید، خبری خواندنی و قابل تأمل بوده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «رضا معممی مقدم مدیر کل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه از ۱۱۸۵ موقوفه مرتبط با مهر تحصیلی، ۵۵۳ موقوفه دارای درآمد هستند، اظهار کرد: در سال ۹۸ با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، ۳۰ هزار بسته مهر تحصیلی در ۳۱ استان کشور توزیع می‌شود. امسال نسبت به سال گذشته با افزایش قیمت نهایی برای بسته های مهر تحصیلی مواجه شدیم؛ ولی همه سعی ما بر این بود تا کیفیت لوازم مورد استفاده دانش آموزان پایین نیاید و مهم ترین هدف ما توجه به تولید ملی بوده است.
وی ادامه داد: لوازم مورد نیاز دانش‌آموزان بدون واسطه از تولیدکنندگان تهیه شده است و با وجود تخفیف قابل توجهی که تولید کنندگان داشتند، نسبت به سال گذشته با رشد زیاد مبلغ نهایی بسته های مهر تحصیلی مواجه شدیم. سال ۹۷ با اعتبار ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون، ۴۲ هزار بسته مهر تحصیلی تهیه شد».
ایبنا
خبرگزاری تخصصی کتاب ایران طی امروز و تا این ساعت هیچ خبری را بر روی خروجی صفحه دین خود منتشر نکرده و آخرین خبر این صفحه که عنوان «مراسم رونمایی از درسنامه‌های قرآنی برگزار می‌شود» دارد نیز مربوط به روز گذشت است.

میزان
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان نیز طی امروز و تا این لحظه هنوز خبری را بر روی خروجی خود انتشار نداده و آخرین خبری که بر روی این صفحه منتشر شده و عنوان «همایش تکریم از خادمان اربعین امام حسین(ع) برگزار می‌شود» دارد نیز مربوط به سه روز گشته است.
کیهان
روزنامه کیهان نیز در شماره امروز و در صفحه دانشگاه خود اقدام به انتشار یادداشتی با عنوان «محرم، مسئولان و مردم!» به قلم رسول مخلصی، فعالی دانشجویی کرده که در رابطه با رعایت حقوق مردم از سوی مسئولان و مطالب مختلف دیگر بوده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «مُحَرم قبل از آنکه ماه شور و احساس باشد، ماه شعور و فهمیدن و فکر کردن است؛ البته همه ادعای فهمیدن و فکر کردن می‌کنند ولی اغلب مواقع، رفتارها چیز دیگری می‌گویند. امام حسین(ع) با کسی تعارف ندارد و کسی که به زن و بچه و زندگی دلبسته و نمی‌خواهد از آنها دل بکند را فعلاً قبول نمی‌کند؛ چون آن شخص هنوز شخصی است که نمی‌تواند خود را از تعلقات دنیوی آزاد کند.

امام حسین(ع) با کسی که حق‌الناس به گردن دارد، کاری ندارد. اگرچه آن شخص خودش را در عزاداری فدا کند. خود امام(ع) وقتی وارد زمین کربلا شدند، زمین آن را خریدند تا خون خود و یاران با وفایش در زمین غصبی ریخته نشود؛ ولی با این وجود متأسفانه خیلی از ما رفتار دوگانه داریم. در ماه محرّم تقریباً همه مدعی می‌شوند به طوری که خیلی‌ها یقه پاره کرده و رگ گردنشان بیرون می‌زند و ادعا می کنند که این همه فقط و فقط برای امام حسین(ع) است، در صورتی که خودشان هم می‌دانند که اینگونه نیست!
همه ما رفتارهای دوگانه‌ای در جامعه می‌بینیم که شاید خود ما هم گاهی انجام می‌دهیم؛ از دروغ گرفته تا تهمت و توهین و سَد مَعبر و اختلاس و فریب مردم و خُلفِ وعده و غیره. جالب اینجاست کسانی که این کارها را می‌کنند، چندبرابر انتظار دارند که عزاداری‌هایشان قبول شود و جالب‌تر اینجاست که نمی‌خواهند قبول کنند که رفتارشان دوگانه است».
انتهای پیام

captcha