گردهمایی شاعران عاشورایی در پاکستان
کد خبر: 3843185
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰

گردهمایی شاعران عاشورایی در پاکستان

گروه بین‌الملل ــ شب شعر عاشورایی به همت خانه فرهنگ ایران و با همکاری مسئول اتاق ایرانشناسی دانشکده «تاون شیپ» لاهور پاکستان در این شهر برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به مناسبت ایام محرم و عزاداری امام حسین(ع) و هفتاد و دو تن از یارانش، شب شعر عاشورایی به همت خانه فرهنگ ایران در کتابخانه این نمایندگی فرهنگی برگزار شد.

در این مراسم علی اکبر رضایی‌فرد، رئیس خانه فرهنگ کشورمان در لاهور، خانم نیلمه ناهید درانی، شاعر معروف اهل بیت(ع) و رئیس نهضت علمی، ادبی، فرهنگی و رفاهی راستی، شاهان مظفر و برادران از قوالی خوانان معروف شهر لاهور(قَوّالی یکی از شاخه‌های موسیقی عرفانی)، سید تأثیر رضا نقوی، از شاعران معروف لاهور و افتخار شوکت چوهدری، وکیل پایه یک دادگاه عالی لاهور و شاعر اهل بیت(ع) حضور داشتند.

در این برنامه علی مزمل، استاد زبان و ادبیات فارسی دانشکده دولتی تاون شیپ لاهور و شاعر اهل بیت(ع) اشعاری در مدح امام حسین(ع) و کربلا قرائت کرد و هدف برگزاری این محفل را یادی از حادثه کربلا و فداکاری امام حسین(ع) و یارانش خواند.

حسن عسکری کاظمی، شاعر و نویسنده پاکستانی نیز گفت: خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور از آغاز میزبان شاعران و شخصیت‌های برجسته شهر لاهور بوده است. امیدواریم با برگزاری محافل شب شعر و نشست‌های ادبی، همکاری‌های نخبگان و نویسندگان لاهور و خانه فرهنگ ایران بیش از پیش گسترش یابد.

همچنین رئیس خانه فرهنگ کشورمان در لاهور با اشاره به اهداف امام حسین(ع) در قیام عاشورا گفت: آنچه که نهضت عاشورا و واقعه عظیم کربلا را ماندگار و اثر بخش‌تر کرده است، بیان این واقعه در فرهنگ‌های مختلف و با شیوه‌های گوناگون و زبان‌های متفاوت بوده است.

وی همچنین، به نگهداری کتب شعر و ادبیات مرتبط با واقعه کربلا در کتابخانه خانه فرهنگ کشورمان در لاهور اشاره کرد.

انتهای پیام

captcha