ضرورت آشنایی قرآن‌آموزان با سبک زندگی قرآنی در کنار آموزش‌های کلاسیک
کد خبر: 3843228
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۸
توصیه عباس سلیمی به مربیان قرآن؛

ضرورت آشنایی قرآن‌آموزان با سبک زندگی قرآنی در کنار آموزش‌های کلاسیک

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) در اختتامیه کلاس‌های مرکز آموزش قرآن این آستان مقدس، در توصیه‌ای به مربیان قرآن، بر ضرورت آشنایی قرآن‌آموزان با سبک زندگی قرآنی در کنار آموزش‌های کلاسیک تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ هشتاد و سومین مراسم اختتامیه کلاس‌های مرکز آموزش قرآن کریم آستان مقدس حضرت عبدالعظیم‌الحسنی(ع) عصر امروز چهارشنبه، 27 شهریورماه در محل مصلای ری واقع در این آستان مقدس برگزار شد.
در ابتدای این مراسم که با اجرای بهزاد احمدی، از مجریان شبکه قرآن و معارف سیما همراه بود، پس از تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید از سوی یزدان صادقی‌نیا، قاری نوجوان و نفر اول رشته قرائت این دوره از کلاس‌های مرکز آموزش قرآن کریم آستان حضرت عبدالعظیم(ع)، مائده و مهدیه گنجعلی، حافظان قرآن کریم در جایگاه حاضر شده و با ارائه محفوظات خود به سؤالات مجری مراسم پاسخ دادند. این برنامه با استقبال فراوان حضار در مراسم روبه‌رو شد.
در ادامه این مراسم قرآنی و معنوی، محمدحسن موحدی، قاری بین‌المللی قرآن کریم، آیات نورانی کلام‌الله مجید را تلاوت کرد و سپس خادم‌القرآن عباس سلیمی، معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) به سخنرانی پرداخت.

اهتمام به سبک زندگی قرآنی در کنار آموزش‌های کلاسیک

سلیمی اظهار کرد: اهمیت و ضرورت فراگیری قرآن کریم نزد امامان بزرگوار ما به حدی است که امام صادق(ع) در بیان نورانی خویش می‌فرمایند: «ینبغی للمؤمن أن لایموت حتّی یتعلّم القرآن، أو یکون فی تعلیمه: شایسته است که یک انسان با ایمان نمیرد و عمر او به پایان نرسد، مگر اینکه قرآن را فرا گرفته باشد یا در حالی که در راه آموزش آن باشد، مرگ او در رسد». همین بیان امام صادق(ع) به تنهایی کفایت می‌کند که فراگیری و آموزش قرآن کریم امری ضروری، واجب و مفید است که هر انسان مؤمنی باید آن را فرا گیرد.
پیشکسوت قرآنی کشور ادامه داد: اما کسانی که از نعمت قرآن و آموزش آن محروم هستند، در بیان نورانی امیر مؤمنان علی(ع) به گونه دیگری توصیف شده‌اند که حضرتش می‌فرمایند «إنّ الذي ليسَ في جَوفِهِ شيءٌ من القرآنِ كالبَيتِ الخَرِبِ: كسى كه در اندرونش چيزى از قرآن نيست، همانند خانه‌اى ويران است».

ضرورت آشنایی قرآن‌آموزان با سبک زندگی قرآنی در کنار آموزش‌های کلاسیک
وی ادامه داد: به ویژه در وضعیت ایدئولوژیکی امروز جهان و حملات و شبهاتی که به قرآن و مکتب و حدیث و دین و اعتقادات ما وارد می‌کنند، محکم‌ترین پشتوانه برای دفاع از هویت انسانی ما قرآن کریم است و مهمترین مطلبی که در مورد فرزندان عزیز شما یعنی دختران و پسران معصوم و عزیزی که زینت‌بخش این محفل هستند، وجود دارد، در این راستا است که باز هم امام صادق(ع) می‌فرمایند: «مَنْ قَرَأَ الْقُرْآنَ وَ هُوَ شَابٌّ مُؤْمِنٌ اخْتَلَطَ الْقُرْآنُ بِدَمِهِ وَ لَحْمِهِ: هر جوان با ایمانی که با قرآن مأنوس باشد و قرآن را تلاوت کند، قرآن با گوشت و خون او عجین و درهم آمیخته می‌شود» و این بهترین شیوه مصونیت فرهنگی در برابر تهاجم فرهنگی غرب است.
معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) تصریح کرد: اگر به این رهنمودهای خاندان رسالت توجه کنیم و به این بیان نورانی قرآن نیز دقت لازم را داشته باشیم، هیچ نگرانی از آینده فرزندانمان و تضمین خوشبختی و سعادت آنان نداریم که قرآن خطاب به پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید «وَإِذَا قَرَأْتَ الْقُرْآنَ جَعَلْنَا بَيْنَكَ وَبَيْنَ الَّذِينَ لَا يُؤْمِنُونَ بِالْآخِرَةِ حِجَابًا مَسْتُورًا»، «و چون قرآن بخوانى، ميان تو و كسانى كه به آخرت ايمان ندارند، پرده‌اى پوشيده قرار مى‏‌دهيم».
سلیمی اظهار کرد: با توجه به این بیانات قرآن کریم، پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع)، سعادت و خوشبختی و عاقبت‌‌به‌خیری هر مؤمنی در گرو انس با قرآن است. آفرین بر شما پدران و مادران عزیز و ارجمندی که فرزندان خود را به در خانه قرآن سپرده‌اید و در کربلای ایران اسلامی، آستان حضرت عبدالعظیم(ع) و در مرکز نورانی قرآنی آن که با حضور اساتید و کارشناسان و مربیان متعهد و دلسوز در خدمت فرزندان عزیز و این امانت‌های شما هستند، فرزندان شما مشغول فراگیری علوم قرآنی هستند.

ضرورت آشنایی قرآن‌آموزان با سبک زندگی قرآنی در کنار آموزش‌های کلاسیک
وی در ادامه ضمن تشکر از همه دست‌اندرکاران مرکز آموزش قرآن آستان حضرت عبدالعظیم(ع)، بیان کرد: توصیه خاضعانه‌ای که به اساتید و مربیان عزیز و ارجمند دارم، این است که در کنار آموزش‌های کلاسیک قرآن حتما این فرزندان و قرآن‌آموزان عزیز را با اصول سبک زندگی قرآنی آشنا کنند و شاید آغاز این کار مبارک در گرو آشنایی فرزندان با مفاهیم کاربردی قرآن کریم باشد که این امر نیز در دستور کار مرکز آموزش قرآن آستان حضرت عبدالعظیم(ع) لحاظ شده است.
معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) گفت: اگر از همین دوران کودکی، این نوباوگان عزیز ما با دستورات خداوند بزرگ و زیبایی‌های قرآن آشنا شوند، ان‌شاءالله در آینده جای نگرانی وجود ندارد و همین فرزندان عزیز ما که امروز در این مکان مقدس حضور یافته‌اند، ادامه‌دهندگان راه شهدای پرافتخار، علمای عزیز و ارجمند و فرهیختگان جامع خواهند بود.
سلیمی در پایان سخنان خود تصریح کرد: اینکه مجموعه آستان مقدس حضرت عبدالعظیم‌الحسنی(ع) و مرکز آموزش قرآن این آستان با کمال افتخار و امتنان در خدمت شما و فرزندان عزیز این کشور قرار دارد تا بتواند در زمینه آشنا کردن عزیزان و نسل آینده با قرآن گام‌های مؤثرتری بردارد. امیدوارم که همه ما در دنیا مورد عنایت قرآن و در عقبی مورد شفاعت این کتاب آسمانی قرار بگیریم.
انتهای پیام

captcha