نماز و مسجد خط ویژه رحمت خداست
کد خبر: 3843589
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵
مدرس حوزه و دانشگاه:

نماز و مسجد خط ویژه رحمت خداست

کانون خبرنگاران نبأ ــ آمنه لطفیان سرگزی گفت: خداوند دوست دارد که ما ارتباط‌های رسمی خود را با او، در اوقات خاص و روی برنامه حساب شده‌ای برقرار کنیم، از این رو نمازهای پنج‌گانه را به ما اهدا کرده، نماز و مسجد خط ویژه رحمت خداست.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا؛ نبأ، گفتمان دینی مفاهیم نماز و دعا و تطابق همه جانبه آن‌ها با منطق وعقل در شبستان مسجد مقدس جمکران با حضور جمعی از بانوان حوزوی و دانشگاهی صبح امروز، 30 شهریورماه برگزار شد.
آمنه لطفیان سرگزی، مدرس و مبلغ حوزه و دانشگاه، طی سخنانی با اشاره به هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس گفت: مفاهیم نماز ناب و با منطق و عقل که چراغ درونی هدایت بشری است، مطابق است. معارف نماز فطری بوده و این فریضه ما را قوی می‌کند، دشمنان اسلام از اقامه نماز و حتی شنیدن صدای اذان بیم دارند.

استاد مرکز تخصصی نماز و مهدویت، با اشاره به اینکه خداوند اندازه رزق هر کسی را معین کرده است، گفت: اگر مشکلی است ناشی از تردیدی است که در یقین و باور ما پدیدار شده چراکه «از تو حرکت، از خدا برکت».

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزش عالی صحیفه سجادیه و رساله حقوقيه کشور گفت: آن که سبب اختلاف در بین خانواده‌ها می‌شود، ملعون درگاه الهی است. پروردگار متعال، سازمان عقل و ساختار عقلانی ما را به‌گونه‌ای آفریده که به تنهایی اهل تشخیص خوب و بد از یکدیگر نمی‌شود مگر به مدد وحی.

وی به تفسیر آیه 159سوره آل عمران اشاره و تصریح کرد: خوش‌خویی، نشانه‌ای از رحمت الهی است و توجه به نماز، قرآن و مسجد را نباید در هیچ شرایطی از خود دور کنیم. اهل نماز مثل قطره‌های آب می‌توانند دریادل و دریا‌ساز شوند.

این مدرس دانشگاه گفت: مسجد و نماز سرای شما و سرای شفاست، اگر خود را در آغوش خدا بدانیم، می‌فهمیم او مثل پرستاری است که گاز گرفتن و لگد زدن کودک را هم تحمل می‌کند؛ نماز و مسجد خط ویژه رحمت خداست.

لطفیان سرگزی گفت: ذات اقدس إله در همه حال از حال ما با خبر است، از کمترین خرسندی‌ها تا بیشترین نگرانی‌ها؛ عبادت فقط گوشه‌گیری و دعا نیست بلکه علاوه بر عبادت و نماز، کار و تلاش در راه خدا و به نام خدا برای خدمت بیشتر به خلق هم هست، لذا سعی کنید از مادیات دور شده و به معنويات نزدیک شوید.

وی افزود: دلبستگی به این جهان عاقبت خوبی ندارد، نماز بهترین راه ادامه دادن راه شهدا و از مصادیق کوثر است، آدمیت جز از طریق کاشت نهال حق در قلب و اعتقاد به غیب و معاد پدیدار نمی‌شود.

این مبلغ حوزوی تصریح کرد: خداوند دوست دارد که ما ارتباط‌های رسمی خود را با او، در اوقات خاص و روی برنامه حساب شده‌ای برقرار کنیم، از این رو نمازهای پنج گانه را به ما عنایت کرده است، لذا امام حسین(ع) نفرمود «اني اصلی» بلکه فرمود «اني احب الصلوة». محرمات و حرام‌های الهی مرزهای زندگی هستند نه محدود‌کننده شخص و جامعه، چه هنگام دل‌زدگی و چه وقت ذوق‌زدگی نجوای با خدا را نباید فراموش کرد. نماز تجدید قوا و کنترل کننده افراط و تفریط‌های بشری است.

محمد لطفیان

انتهای پیام

captcha