بررسی پیش‌نویس آئین‌نامه رسیدگی به شکایات و تخلفات مؤسسات
کد خبر: 3843601
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱
شیخ‌ویسی خبر داد:

بررسی پیش‌نویس آئین‌نامه رسیدگی به شکایات و تخلفات مؤسسات

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ معاون رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: طی هفتمین جلسه هیئت رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت، پرونده جدید فعالیت مؤسسه مصباح‌الهدی لرستان در زمینه آموزش عمومی و تبلیغ و ترویج، موفق شد، موافقت اصولی دریافت کند.

حمیدرضا شیخ‌ویسی، معاون رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت معاونت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، درباره هفتمین جلسه هیئت رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت اظهار کرد: این جلسه با حضور عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجج‌ اسلام محمدعلی خسروی و سیدمصطفی حسینی، عباس سلیمی، مهدی محمدی، محمدعلی خواجه‌پیری، اصغر امیرنیا و حمیدرضا شیخ‌ویسی در دفتر معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

وی با اشاره به مصوبات این جلسه، بیان کرد: 40 مؤسسه درخواست تمدید پروانه فعالیت داده بودند که پس از بررسی با تمدید پروانه فعالیت تمامی این موسسات، موافقت شد. همچنین مؤسسه مصباح‌الهدی از لرستان در زمینه آموزش عمومی و تبلیغ و ترویج، موافقت اصولی دریافت کند.

شیخ‌ویسی اضافه کرد: از دیگر مصوبات این جلسه، ضرورت نصب تابلوی متحد الشکل برای مؤسسات و مشخص شدن ویژگی‌های این تابلو است.

معاون رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: بررسی آیین‌نامه رسیدگی به شکایات و بررسی تخلفات مؤسسات از دیگر مواردی بود که طی این جلسه به آن توجه شد. با توجه به اینکه تاکنون آیین‌نامه مدونی در این زمینه نبوده است و بعضا اگر هم بود، به صورت داخلی بوده، لذا پیش‌نویس آن تهیه شد و در اختیار اعضا قرار گرفت تا در جلسه آینده درباره آن بحث و تبادل نظر شود.

وی ادامه داد: این آیین‌نامه می‌تواند از حیث تخلفات مالی و اختلافات بین مؤسسان و هیئت مدیره، مربیان و اولیا و قرآن‌آموزان مؤسسات و مصادیقی از این گونه، راهگشا باشد. همچنین در این آیین‌نامه به این موارد یک به یک توجه شده است که طی این جلسه، پیش‌نویس آن بررسی اجمالی شد. این پیش‌نویس توسط دفتر برنامه‌ریزی و آموزش دبیرخانه هیئت، تهیه و به هیئت ارائه شد که دارای شقوق مختلفی است.

شیخ‌ویسی بیان کرد: دیگر موضوعات این جلسه، تشکیل کمیته‌ای چهار نفره متشکل از حجت‌الاسلام محمدعلی خسروی، مهدی محمدی، اصغر امیرنیا و بنده به منظور بررسی سوابق و مستندات ارسالی از سوی استان‌ها در زمینه تغییراتی چون اعضای هیئت مؤسس و موضوع فعالیت مؤسسه بود. به عبارت دیگر اختیارات هیئت به این کمیته چهار نفره به منظور کارشناسی این تغییرات در پروانه فعالیت مؤسسات، تفویض شد.

یادآور می‌شود، هشتمین جلسه هیئت رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت، نیمه مهرماه تشکیل خواهد شد.
انتهای پیام

captcha