ضرورت ورود جدی‌تر به درجه‌های بالاتر زیارت اربعین
کد خبر: 3843620
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶
در دیدار رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با فرماندار کربلا مطرح شد؛

ضرورت ورود جدی‌تر به درجه‌های بالاتر زیارت اربعین

گروه جامعه ــ فرماندار کربلا در دیدار رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تأکید کرد که باید به درجه‌های بالاتر زیارت اربعین وارد شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با حسین‌جواد احمد المنکوشی، فرماندار کربلا دیدار و درباره همکاری‌های دوجانبه در مراسم اربعین گفت‌وگو کردند.
 
حجت‌الاسلام قمی در ابتدای این دیدار با ذکر اینکه ما در سازمان تبلیغات اسلامی خودمان را خادم همه خادمان زائران امام حسین(ع) می‌د‌انیم، گفت: در اربعین وظایف خاصی را برای خودمان قائل هستیم، ضمن اینکه حس خاصی هم نسبت به مردم از شهر کربلا داریم.
 
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی همچنین گفت: دوست داریم به‌ بهانه زیارت امام رضا(ع) پذیرای زائران کربلا باشیم، اما اصل این است که ما را جزو خادمان کربلا بدانید.

حسین‌جواد احمد المنکوشی، فرماندار کربلا هم در این دیدار طی سخنانی کوتاه گفت: رهبر انقلاب آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند، زیارت اربعین بذر روح آرمان و عقیده را در جامعه کاشته است.

المنکوشی با ذکر این که اربعین مملو از فضای فکری و فرهنگی برای تبلیغ و وجوه ایمانی بسیاری دارد، گفت: انگیزه بزرگتری از برپایی این همایش‌های فرهنگی در ساحات بالاتری وجود دارد که ما در فرمانداری کربلا در خدمت این اهداف هستیم.

وی ادامه داد: زائرین از قوم‌های گوناگون به این زیارت می‌آیند که یه شباهت بسیار زیاد به حج دارد؛ هرکدام از زائران اربعین با زبان و لهجه خودشان سخن می‌گویند که ما برای تبلیغ امام حسین(ع)، نیاز به مبلغانی داریم که زبان آن‌ها را بدانند.

فرماندار شهر کربلا با ابراز تأسف از اینکه ما به درجه‌های بالاتر زیارت اربعین وارد نمی‌شویم و صرفا مسائل به این زیارت محدود می‌شود به موضوع راهپیمایی، روادید و حمل و نقل اشاره کرد و ادامه داد: همانگونه که سیدناالقائد فرمودند، نیازمند استقبال از این زیارت به صورت بیشتر و وسیع‌تری هستیم.
 
وی تصریح کرد: ما باید واژگان انقلاب امام حسین(ع) را بشناسانیم. مانند «امام حسین(ع) برای چه قیام کردند؟» و «برای چه امروز بعد از گذشت چهارده قرن از انقلاب امام حسین(ع)، همچنان در حال جوشش است و قلب‌ها را از سراسر زمین جذب می‌کند»، با وجود اتفاقی که برای فرهنگ‌ها و قوم‌ها و ادیان دیگر افتاده است. ضروری است که کربلا را بر اساس این جهات تجهیز کنیم و در رسانه‌ها مدام این مفاهیم را بگوییم. اگرچه این‌ها اعتقاد شیعیان است، اما برای همه مذاهب اسلامی است.

وی در پایان گفت: در اتحاد شکل گرفته براساس این عقیده و پخش آن در رسانه‌هایی با مخاطب میلیونی، باید مصیبت‌ها و اتفاقات امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) را نیز بیان کنیم و تذکر دهیم. برای مثال اسارت حضرت زینب(س) و کاروان ایشان و سخنان شان، نباید صرفا مختص به مجالس عزا باشد. این یک دریچه برای شناخت اهل بیت و آغازی برای همکاری فرهنگی، فکری و رسانه‌ای برای ماست.

انتهای پیام
captcha