اعلام دستورالعمل استانداردسازی تابلو‌های مؤسسات قرآنی وزارت ارشاد
کد خبر: 3843671
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۸

اعلام دستورالعمل استانداردسازی تابلو‌های مؤسسات قرآنی وزارت ارشاد

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ دستورالعمل استانداردسازی تابلو‌های مؤسسات قرآنی وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام شد.

اعلام دستورالعمل استانداردسازی تابلو‌های مؤسسات قرآنی وزارت ارشادبه گزارش ایکنا؛ طی مصوبه آخرین جلسه هیئت رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت مقرر شد تا مؤسسات تابلوی متحدالشکلی داشته باشند.

ویژگی‌های این تابلو را از حمیدرضا شیخ‌ویسی، معاون رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جویا شدیم. وی بیان کرد: لزوم درج عنوان «مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت» در خط اول تابلو، درج عبارت دارای مجوز رسمی از معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خط دوم و درج شناسه ملی و سال تأسیس در خط آخر از جمله مواردی است که در این تابلوها مد نظر است. 

شیخ‌ویسی با تأکید بر اینکه زمینه تابلو باید آبی فیروزه‌ای باشد، گفت: استفاده از آرم‌ها و عناوین دولتی در تابلو ممنوع است، اما مؤسسات می‌توانند آرم مؤسسه را در تابلو درج کنند؛ چنانکه در یکی از مصادیق آئین‌نامه نظارت و ارزیابی مؤسسات بر لزوم نصب تابلو بر سر در مؤسسات تأکید شده است.

معاون رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: همچنین این موضوع پس از ابلاغ به استان ضرورت پیدا می‌کند و همکاران در استان‌ها نیز باید در ارزیابی‌ها نصب این تابلو را مد نظر قرار دهند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا برای نصب این تابلو بازه زمانی مشخص شده است؟ بیان کرد: خیر، چون برخی از مؤسسات به تازگی اقدام به نصب تابلو کرده‌اند و به دلیل هزینه‌بر بودن آن می‌توانند با همان تابلو به فعالیت خود ادامه دهند، اما مؤسساتی که درصدد هستند که به نصب تابلو اقدام کنند یا قصد دارند تابلویشان را تغییر دهند، باید تابلو با شرایط فوق باشد.

captcha