تشویق شرکت‌کنندگان دوره‌های دانشجومعلم و متدبر قرآن به انجام کار گروهی
کد خبر: 3843880
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲
شرکت‌کننده طرح دانشجومتدبر قرآن پیشنهاد داد:

تشویق شرکت‌کنندگان دوره‌های دانشجومعلم و متدبر قرآن به انجام کار گروهی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ فاطمه محمدزمانی، دانشجوی رشته مهندسی ژنتیک گیاهی، با اشاره به اینکه آشنایی‌اش با طرح‌های دانشجومعلم و متدبر قرآن موجب شد تا وقفه‌ای طولانی که برای دوری از عرصه قرآنی داشت برطرف شود، اظهار کرد: مناسب است تا در این دوره‌ها دانشجویان به انجام کارهای تیمی تشویق شوند.

به گزارش ایکنا؛ فاطمه محمدزمانی از جمله شرکت‌کنندگان طرح دانشجومعلم و دانشجومتدبر قرآن کریم است، طرحی که چند سالی است از سوی سازمان قرآنی دانشگاهیان وابسته به جهاددانشگاهی برگزار می‌شود.

طرح دانشجومتدبر در ابتدای راه است و تنها دو دوره از اجرای آن می‌گذرد، اما به دلیل همراه کردن دانشجویان با مفاهیم کاربردی و معانی آنها، علاقه‌مندانی پیدا کرده است.

فاطمه محمدزمانی، متولد سال 77 در شهر اصفهان است. دانشجوی ترم پنجم رشته مهندسی ژنتیک گیاهی از دانشگاه دولتی شهرکرد است. وی درباره نحوه آشنایی‌اش با این طرح‌های قرآنی، اظهار کرد: در محیط دانشگاه از طریق پوسترها با این طرح‌ها آشنا شدم، پیگیر شدم و علاقه‌مند نیز به حضور بودم.

این دانشجوی رشته مهندسی ژنتیک گیاهی با اشاره به علاقه‌اش به قرآن و فراگیری آن، بیان کرد: هنگامی که در دوره ابتدایی بودم نیز در مسابقات قرآنی که در سطح مدرسه برگزار می‌شد، شرکت می‌کردم. بیشتر علاقه‌مند به حفظ آیات قرآن بودم و توفیق یافتم سه جزء از آیات نورانی کلام وحی را حفظ کنم، اما متأسفانه به دلیل دغدغه‌های تحصیلی، نتوانستم حفظم را تکمیل کنم و بعدها نیز به دلیل درگیر شدن با کنکور، وقفه‌ای در این بین‌ افتاد اما به هر حال با حضور در این دور‌ه‌ها توانستم این وقفه را جبران کنم و دوباره با قرآن همراه شوم.

وی درباره طرح دانشجومعلم قرآن کریم، اظهار کرد: با وجود اینکه دانشجوی رشته علوم قرآن و حدیث نبودم، این دوره برایم دوره خوبی بود و این دوره‌ها برایم حکم تلنگر داشت و موجب شد که حالم بهتر شود.

محمدزمانی با اشاره به اساتید خوب این دوره‌ها، افزود: مدرسان دوره انگیزه افراد را برای ادامه راه چند برابر می‌کردند و در حال حاضر این تمایل را دارم با وجود اینکه برای نخستین بار بود در دوره‌ها و طرح‌های جهاددانشگاهی شرکت می‌کنم، در دوره‌های بعدی نیز حضور پیدا کنم و در ادامه این راه استمرار داشته باشم.

شرکت‌کننده طرح دانشجومعلم و متدبرقرآن درباره منابعی که در این دوره تدریس می‌شد، بیان کرد: کتاب‌ها و جزواتی که به عنوان منبع ارائه شد، خوب بود و موجب شد تا اطلاعاتمان در این زمینه به‌روزرسانی شود.

وی با اشاره به اینکه فکر می‌کردم طرح دانشجومتدبر قرآن، ادامه همان طرح دانشجومعلم قرآن باشد، افزود: طرح دانشجومعلم، هدفش آموزش و آشنایی با روخوانی و روان‌خوانی قرآن بود، اما طرح دوم، هدفش آشنایی با معانی و مفاهیم قرآن و کاربردی کردن آن بود و به طور کلی فضای آن متفاوت بود و دریچه جدیدی به رویم باز شد.

محمدزمانی پیشنهاد داد که اگر زمان برگزاری دوره دانشجومعلم بیشتر بود، بهتر می‌توانستیم از آن بهره‌مند شویم. من کارهای تشکیلاتی(تیمی) در محیط دانشکده انجام داده‌ام اما، متأسفانه در طول این دوره با وجود اینکه جمع قرآنی بود، کار تشکیلاتی انجام نشد. نقطه ضعف این دوره‌ها این بود که دانشجویان نگاه کار گروهی نداشتند.
انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha