نگاهی به جزئیات آماری مرحله پایانی چهل‌و‌دومین مسابقات سراسری قرآن
کد خبر: 3844035
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷

نگاهی به جزئیات آماری مرحله پایانی چهل‌و‌دومین مسابقات سراسری قرآن

گروه مسابقات ــ در چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش آقایان 136 نفر در فینال رشته‌های مختلف حضور دارند و در بخش بانوان نیز مجموعاً 405 شرکت‌کننده در دو مرحله مقدماتی و فینال در شهر اصفهان حضور خواهند داشت.

نگاهی به جزئیات آماری مرحله پایانی چهل‌و‌دومین مسابقات سراسری قرآنبه گزارش ایکنا؛ مرحله نهایی چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در حالی از فردا، ششم مهرماهT به میزبانی استان اصفهان آغاز می‌شود که در این دوره از مسابقات، رقابت‌ها در بخش آقایان صرفاً در مرحله فینال و در بخش بانوان در مرحله مقدماتی و فینال برگزار می‌شود.

بر همین اساس در بخش آقایان و در مرحله مقدماتی 535 شرکت‌کننده در رشته‌های حفظ کل،‌ حفظ 20 جزء، حفظ 10 جزء، ‌قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، اذان، ‌هم‌خوانی، دعاخوانی و معارفی(سه رشته) حضور داشته‌اند.

بر اساس آمار منتشرشده از سوی بنیاد مسابقات قرآن جمهوری اسلامی ایران در بخش آقایان چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در رشته حفظ کل قرآن کریم در مرحله مقدماتی 67 نفر حضور داشتند که از بین آنها 17 نفر به مرحله فینال راه یافته‌اند.

در رشته قرائت تحقیق قرآن از بین 73 شرکت‌کننده در مرحله مقدماتی 22 نفر راهی فینال شده‌ و در رشته‌های حفظ 20 جزء و 10 جزء قرآن کریم نیز این آمار در مرحله مقدماتی به ترتیب 49 و 37 نفر بوده که از بین آنها نیز 11 و 10 نفر راهی فینال شده‌اند.

در رشته ترتیل از 40 شرکت‌کننده مرحله مقدماتی 11 نفر راهی فینال شده و در رشته اذان نیز از بین 36 شرکت‌کننده، هشت نفر در مرحله نهایی حضور دارند. در رشته هم‌خوانی 87 نفر شامل 13 گروه شش نفره حضور داشتند که 46 نفر شامل هشت گروه شش نفره به فینال راه یافته‌اند.

در رشته دعاخوانی نیز از 35 شرکت‌کننده مرحله مقدماتی 9 نفر به فینال رسیده‌اند. در بخش معارفی نیز در مرحله مقدماتی 120 نفر حضور داشته‌اند. مجموع شرکت‌کننده‌ها در مرحله مقدماتی 535 نفر بوده که 136 نفر راهی فینال شده‌اند. رقابت‌های بخش آقایان از روز ششم تا یازدهم مهر برگزار می‌شود

در بخش بانوان نیز رقابت‌ها در رشته‌های حفظ کل، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ 20 جزء و حفظ 10 جزء در دو مرحله مقدماتی و فینال در اصفهان برگزار می‌شود و با توجه به اینکه مرحله مقدماتی رقابت‌های رشته‌های هم‌خوانی و همسرایی و دعاخوانی پیش از این در استان قم برگزار شده است،‌ تنها مرحله فینال این مسابقات در اصفهان برگزار می‌شود.

در بخش بانوان نیز مجموعاً 405 شرکت‌کننده حضور دارند. در رشته حفظ کل 53 نفر، قرائت تحقیق و حفظ 20 جزء قرآن کریم هر کدام 43 نفر، حفظ 10 جزء و قرائت ترتیل هر کدام 35 نفر،‌ هم‌خوانی و همسرایی 48 نفر، دعاخوانی 28 نفر و معارفی نیز 120 نفر حضور دارند.

این رقابت‌ها ۶ تا ۲۱ مهرماه از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار می‌شود.

انتهای پیام 

مطالب مرتبط
captcha