بازداشت 650 مصری در جریان اعتراضات علیه سیسی
کد خبر: 3844220
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳

بازداشت 650 مصری در جریان اعتراضات علیه سیسی

گروه بین‌الملل ــ منابع حقوقی مصر از بازداشت 650 نفر در جریان اعتراضات شهرهای مختلف این کشور خبر دادند.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «عربی 21»، منابع حقوقی مصر فاش کردند که طی روزهای جمعه و شنبه (29 و 30 شهریور) بیش از 650 نفر در تظاهرات علیه دولت عبدالفتاح سیسی در استان قاهره و دیگر استان‌های مصر بازداشت شده‌اند.
 
بر اساس این گزارش، عصر یکشنبه، 31 شهریورماه، 300 نفر از این بازداشت‌شدگان به دادسرای عالی امنیت ملی مصر احضار شدند و مورد بازجویی قرار گرفتند.
 
منابع حقوقی اعلام کردند: صبح یکشنبه نیز 60 تن از بازداشت‌شدگان مورد بازجویی قرار گرفته و حکم حبس آنان به مدت 15 روز صادر شد.
 
وکلای مصری حاضر در این بازجویی‌ها خبر دادند که نیروهای امنیتی مصر «ماهینور المصری»، وکیل و فعال حقوقی را، که به همراه شماری از بازداشت‌شدگان در دادسرا حضور یافته بود، دستگیر کردند.
 
یکی از وکلا که همراه با گروه اول بازداشت‌شدگان در دادسرا حاضر شده بود، تأکید کرد: بیشتر این افراد از فروشندگان دوره‌گرد بودند که در حین تظاهرات در میان جمعیت دستگیر شده‌اند.
 
اعتراضات مردم مصر علیه سیاست‌های عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور این کشور، از روز جمعه، 29 شهریورماه، آغاز شده و همچنان ادامه دارد. مردم مصر در این اعتراضات خواهان تغییر نظام حکومتی مصر و برکنار شدن سیسی از قدرت هستند.
 
انتهای پیام
captcha