آمادگی بهداری سپاه در پیاده‌روی اربعین/ حضور تیم‌های بهداشت روان برای نخستین‌بار
کد خبر: 3844402
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۹
سردار عبداللهی خبر داد:

آمادگی بهداری سپاه در پیاده‌روی اربعین/ حضور تیم‌های بهداشت روان برای نخستین‌بار

گروه سلامت ــ فرمانده بهداشت و درمان سپاه با اشاره به آمادگی این یگان برای ارائه خدمات سلامت به زوار اربعین، از حضور تیم‌های بهداشت روان برای اولین‌بار در این گردهمایی بزرگ تاریخی خبر داد.

سه شنبه///آمادگی بهداری سپاه در پیاده‌روی اربعین/ حضور تیم‌های بهداشت روان برای نخستین‌بارسردار احمد عبداللهی، فرمانده بهداشت و درمان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا؛ از آمادگی نیرو‌های بهداری سپاه برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران اربعین خبر داد و با اشاره به افزایش خدمات سلامت سپاه، اظهار کرد: امسال با ابعاد گسترده‌تری برای ارائه خدمات به زوار اربعین در داخل ایران و عراق حاضر خواهیم شد.

وی برپایی بیمارستان‌های صحرایی، اورژانس‌های پیش‌بیمارستانی و پست‌های امدادی را از جمله این خدمات دانست و گفت: تمامی تیم‌های پزشکی حاضر در خاک عراق در قالب پزشکی حج و زیارت هلال احمر و تحت نظارت این سازمان در خاک عراق کار می‌کنند.

معاون بهداشت و درمان سپاه پاسداران با اشاره به تعداد مراکز درمانی پیش‌بینی شده، بیان کرد: سپاه پاسداران در داخل مرز‌های کشور ۴ بیمارستان صحرایی در مرز‌های مهران، شلمچه و چذابه برپا کرده و در کنار آن‌ها ایستگاه‌های بهداشتی نیز به رصد و پایش شرایط بهداشتی زائران می‌پردازند.

سردار عبداللهی یادآور شد: در اربعین امسال تیم‌های جراحی سیار نیز حضور دارند. ضمن اینکه ۳ بالگردآمبولانس در این سه مرز آماده هستند تا چنانچه نیاز به انتقال هوایی زائری وجود داشته باشد، بدون فوت وقت این کار را انجام دهند. همچنین ۲۰ تیم اورژانس سپاه در قالب نیرو‌های بهداشت و درمان اربعین حاضر خواهند بود و تیم‌هایی نیز در قالب بهداشت‌یار به آموزش سلامت زوار در موکب‌ها می‌پردازند.

معاون بهداشت و درمان سپاه پاسداران از حضور تیم‌های بهداشت روان برای نخستین بار در پیاده‌روی اربعین امسال خبر داد و گفت: برای ارائه خدمات بهتر به زوار اربعین و همچنین استفاده حداکثری این افراد از این سفر معنوی قرار است که تیم‌های بهداشت روان در این سفر حضور داشته باشند تا افراد در صورت بروز مشکل بتوانند از مشاوره سلامت روان بهره بگیرند.

انتهای پیام
captcha