حرکت اربعین تجلی «ما رایت الا جمیلا» است
کد خبر: 3845177
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۳

حرکت اربعین تجلی «ما رایت الا جمیلا» است

گروه فرهنگی ــ معاون بانوان کمیته فرهنگی آموزشی اربعین با اشاره به اینکه راهپیمایی اربعین، دارای بعد اجتماعی که تحقق عینی و تعبیر فرمایش حضرت زینب(س) در عصر عاشورا به امام سجاد(ع) است، گفت: این حرکت تجلی جمله معروف حضرت زینب(س) «ما رایت الا جمیلا» است.

حرکت اربعین تجلی «ما رایت الا جمیلا» استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، لاله افتخاری، معاون بانوان کمیته فرهنگی آموزشی اربعین، روز گذشته چهارم مهرماه در نخستین همایش «پیام‌های جهانی اربعین» که در محل تالار بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، بیان کرد: این روزها در تاریخ مصادف است با روزهایی که کاروان آل الله سفر احیاگر تاریخی خود را از کربلا تا شام و سپس مدینه طی می‌کنند.

وی افزود: اولین زائران اربعین به استناد تاریخ، جابر و همسرش عطیه بودند و در سال 61 هجری آغاز شد و امروز حضور ده‌ها هزار آزاده از سراسر جهان در راهپیمایی اربعین، لبیک گفتن به خواسته امام حسین(ع) در روز عاشوارا است.

معاون بانوان کمیته فرهنگی آموزشی اربعین ادامه داد: راهپیمایی اربعین، دارای بعد اجتماعی است که تحقق عینی و تعبیر فرمایش حضرت زینب (س) در عصر عاشورا به امام سجاد (ع) است، که فرمودند: «برادر من اوضاع اینگونه نمی‌ماند و پرچم ما برافراشته خواهد شد». در واقع عقیله بنی‌هاشم از وراء تاریخ امروز را می‌دید که انسان‌های آزاده به ویژه شیعیان حول شخصیتی اجتماع می‌کنند که ثارالله است.

افتخاری اظهار کرد: آن روز که حضرت زینب(س) فرمودند: «ما رایت الا جمیلا». جز زیبایی چیزی ندیدم، این روزهای پر از خیر و برکت را دیده بودند. امروز حضور ده‌ها میلیون زائر به ویژه بانوان فرصتی است که نه تنها اسلام، بلکه بشریت را در برابر آماج توطئه‌های دشمنان اسلام و تشیع بیمه خواهد کرد.

معاون بانوان کمیته فرهنگی آموزشی اربعین در خصوص اقدامات این کمیته تصریح کرد: تشکیل شورای راهبری بانوان در سطح کشور در سال 94، تشکیل شورای علمی بانوان با حضور اندیشمندان حوزه و دانشگاه در سال 96، ایجاد ساختارهای مشابه کارگروه‌های بانوان در شهرهای کشور از اقدامات این کمیته است.

وی برگزاری همایش تبلیغی و ترویجی «ما رأيت الا جمیلا»، تولید محتوا در فضای مجازی و غیر مجازی، تشکیل کار گروه بین‌الملل و ارتباط با بانوان فرهیخته در سراسر جهان، برگزاری نشست‌های علمی و پژوهشی با عنوان پیام‌های جهانی اربعین را نیز از جمله اقدامات در کمیته بانوان، طی چند سال اخیر عنوان کرد.

افتخاری در ادامه با بیان اینکه اربعین صرفا خاستگاه شیعی و اسلامی نیست، بلکه برای کل بشریت است، خاطرنشان کرد: به منظور تحقق بخشی به پیام‌های رهبر انقلاب که در دیدار با موکب داران بیان کردند، دو نشست در نجف اشرف و دو نشست در کربلا خواهیم داشت که توفیق داریم در روزهای 17 و 18 ماه صفر در حرم مطهر امام حسین(ع) برای این منظور گرد هم آییم.

انتهای پیام

captcha