درخواست رهبر کلیسای یونان برای تداوم گفت‌و‌گو با ایران
کد خبر: 3845319
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵

درخواست رهبر کلیسای یونان برای تداوم گفت‌و‌گو با ایران

گروه بین‌الملل ــ متروپل ایرونیموس دوم، رهبر کلیسای ارتدوکس یونان، در دیدار با سفیر و رایزن فرهنگی ایران در یونان خواستار تداوم گفت‌وگوهای دینی با اندیشمندان ایرانی شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، احمد نادری، سفیر ایران در یونان، به همراه علی‌محمد حلمی، رایزن فرهنگی کشورمان در آتن، با متروپل ایرونیموس دوم، رهبر کلیسای ارتدوکس یونان، دیدار و گفت‌وگو کردند.

نادری در سخنانی با اشاره به رسالت و مسؤلیت رهبران ادیان به ویژه در این مقطع تاریخی گفت: نقش رهبران ادیان در پیاده‌سازی ارزش‌های الهی و انسانی و مقابله با بی‌عدالتی و خشونت بااهمیت و تأثیرگذار است.

سفیر کشورمان در یونان افزود: روابط دیرینه و دوستانه دو کشور صاحب تمدن ایران و یونان می‌تواند زمینه‌ای برای گسترش مناسبات همه‌جانبه و هم‌افزایی در راستای تحکیم صلح و همزیستی مسالمت‌آمیز پیروان ادیان به ویژه مسلمانان و مسیحیان باشد.

نادری با اشاره به فعالیت‌های سه دهه مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با تشکل‌ها و مراکز مهم دینی جهان و سوابق این گفت‌وگوها، از رهبر کلیسای ارتدوکس برای دیدار از ایران و ملاقات با رهبران مسلمان و مسیحی کشورمان دعوت به‌ عمل آورد.

حلمی، رایزن فرهنگی کشورمان در یونان، نیز در سخنانی با اشاره به برگزاری موفقیت آمیز گفت‌وگوهای بینادینی سال گذشته 2018 در شهر «ولوس» یونان، آمادگی این نمایندگی را برای میزبانی دور بعدی گفت‌وگوها در سال 2020 اعلام کرد.

متروپل ایرونیموس دوم، رهبر کلیسای ارتدوکس یونان، هم در سخنانی، گفت: متأسفانه دوران سختی را سپری می‌کنیم و مشکلات زیادی فراروی جهان است که با همکاری و همفکری یکدیگر می‌توانیم به ایجاد آرامش و تحقق ارزش‌های الهی و انسانی کمک کنیم.

وی ادامه داد: دفاع از حقوق بشر یک سیاست دروغین و ابزاری در دست برخی حاکمان و سیاستمداران است تا نمادهای دینی و مذهبی را از جامعه حذف کنند.

رهبر کلیسای ارتدوکس یونان با ابراز رضایتمندی خود از برگزاری دو دور گفت‌وگو دینی میان دو کشور گفت: برای ادامه گفت‌وگوهای دینی با اندیشمندان جمهوری اسلامی ایران علاقه‌مندیم، چراکه این گفت‌وگوها باعث شناخت و صمیمیت بیشتر هر دو طرف می‌شود.

انتهای پیام

captcha