شاعران به واقعیات قیام عاشورا واقف باشند
کد خبر: 3845666
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸

شاعران به واقعیات قیام عاشورا واقف باشند

گروه فرهنگی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه شاعران باید به واقعیات قیام عاشورا واقف باشند، افزود: متأسفانه مشاهده می‌شود که برخی در روزهای تاسوعا و عاشورا با اعمال ناپسندی به خود آسیب رسانده و به‌صورت نادرست به عزاداری می‌پردازند.

شعرای آیینی در مسیر دین و انقلاب قلم‌فرسایی کنند

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد داداش‌زاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی، صبح امروز، ۷ مهرماه، در کارگاه آموزشی مقتل‌شناسی ویژه شعرای آیینی ارومیه، اظهار کرد: بعد از انقلاب اسلامی جریان نهضت عاشورا به‌خوبی در میان مردم تبلیغ شده و از آنجا به این نکته پی برده‌ایم که اطلاعات عمومی مردم درباره قیام خونین عاشورا بسیار زیاد بوده و ما نیز باید اطلاعات خود را افزایش داده و برای مردم در مسیر این نهضت راهبری کنیم.

وی ادامه داد: ما باید به‌درستی با مباحث عاشورا آشنا شویم تا در اشعار آیینی نیز به‌درستی به کار برده شود، چراکه مردم عادی و حتی کسانی که در این مسیر نیز قرار ندارند، از این اشعار بهره‌مند می‌شوند و از این‌رو نقش شاعران آیینی از نظر ادبی در این مورد بسیار حائزاهمیت است.

داداش‌زاده افزود: شاعران باید به واقعیات قیام عاشورا واقف بوده و به‌درستی برای مردم انعکاس دهند و خداوند انسان را به‌گونه‌ای نیافریده که به خود آسیب برساند، اما متاسفانه مشاهده می‌شود که برخی در روزهای تاسوعا و عاشورا با اعمال ناپسندی به خود آسیب رسانده و به‌صورت نادرست به عزاداری می‌پردازند.

وی خاطرنشان کرد: امروز شبهاتی در میان مردم در رابطه با اربعین ایجاد شده که عقیده دارند اربعین پیش از این وجود نداشته و جدیدا باب شده است، اما هیچ اربعینی به اندازه اربعین امام حسین(ع) ارجحیت ندارد و علت حساسیت این امر قیام آن امام بزرگوار بود.

مدیدکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی بیان کرد: قیام امام حسین(ع) زمانی رخ داد که دین مبین اسلام درحال نابودی بود و قطعا اگر امام دیگری نیز در آن عصر و زمان وجود داشت، همچون ایشان قیام می‌کرد، چراکه تمامی امامان معصوم و نور واحد هستند.

وی گفت: امروز مبلغان و شاعران وظیفه دارند تا جریان عاشورا را به‌درستی تبلیغ کرده و انعکاس دهند و درطول تاریخ مشاهده می‌شود شاعرانی که در مسیر دین و عاشورا قلم‌فرسایی کرده‌اند، بسیار مشهور شده‌اند و امروز نیز باید شاعران در مسیر دین و انقلاب اسلامی که بر مبنای دین پایه‌ریزی شده، قلم‌فرسایی کنند.
انتهای پیام

captcha