برگزاری دوره‌های آموزش قرآن ویژه دانشجویان توسعه یابد
کد خبر: 3846191
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷
شرکت‌کننده دوره دانشجو معلم و متدبر قرآن:

برگزاری دوره‌های آموزش قرآن ویژه دانشجویان توسعه یابد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ محمدمهدی کاتب، شرکت‌کننده طرح دانشجومعلم و متدبر قرآن با اشاره به اینکه در انتخاب اساتید دوره‌هایی که شرکت‌کنندگان آن دانشجویان هستند باید دقت بیشتری مبذول شود بر توسعه این دوره‌ها در سطح دانشگاه‌ها تأکید کرد.

چهارشنبه//

سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور وابسته به جهاددانشگاهی به‌ عنوان پرچمدار اجرای برنامه‌ها و دوره‌های آموزشی و پژوهشی در حوزه قرآن در دانشگاه‌ها، تاکنون چهل‌و‌پنج دوره طرح «دانشجومعلم قرآن» را با همکاری نهادهای دانشگاهی و فرهنگی برگزار کرده است.

همچنین، دومین سال است که طرح «دانشجومتدبر قرآن کریم» با هدف آشنایی دانشجویان با روش‌های گوناگون تدبر در قرآن و گسترش فرهنگ تدبر در بین دانشجویان، فهم بیشتر قرآن در بین دانشجویان و انتقال آن و... برگزار شد. در ادامه گفت‌وگوی خبرنگار ایکنا با یکی از شرکت‌کنندگان این دوره را می‌خوانید؛

محمدمهدی کاتب، از جمله شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها بود. وی متولد سال 1376 و دانشجوی ترم اول مقطع کارشناسی ارشد رشته حقوق دانشگاه شهید بهشتی است. وی از چهارده‌سالگی با حضور در جلسات قرآن به فراگیری فنون تلاوت پرداخته است و مقام‌ها و رتبه‌هایی را در سطح استانی و ناحیه‌ای در سطح شهر مشهد دریافت کرده است.

کاتب درباره طریقه آشنایی‌اش با دوره‌های جهاددانشگاهی، گفت: در ترم آخر مقطع کارشناسی در دانشگاه فردوسی، در کانون قرآن و عترت با تعدادی از دانشجویان فعالیت‌ می‌کردیم، صادق قاسم‌زاده، یکی از اعضای این کانون که خود از قاریان برجسته است، مرا با طرح دانشجومعلم قرآن آشنا شدم.

چهارشنبه//

این دانشجوی رشته حقوق با اشاره به مطالبی که در این دوره ارائه شده است، افزود: مطالب بیان شده خوب و مفید بود. می‌توان گفت از نقاط قوت این بود که دوره فرصتی برای گرد هم آوردن دانشجویان فراهم کرد تا بلکه زمینه‌ای برای گسترش و ترویج فعالیت‌های قرآنی در سطح جامعه به ویژه در میان دانشجویان باشد.

وی با تأکید بر اینکه دوره دانشجومتدبر به میزبانی استان مرکزی، دارای استادی مسلط به ارائه مطالب بود، اظهار کرد: از لحاظ امکانات اسکان و رفاهی نیز خوب بود، اما دوره دانشجومعلم که در اردوگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد برگزار شد، از وضعیت رفاهی کمی برخوردار بود، همچنین استاد آن گونه که باید و انتظار می‌رفت در سطح این دوره نبود.

کاتب بیان کرد: هنگامی در این دوره، دانشجویان دانشگاه‌های مختلف گرد هم جمع شده‌اند، آن هم دانشجویانی که در سطوح مختلف علمی هستند، توقع می‌رود استادی این دوره‌ها را تدریس کند که از سطحی از تبحر، تسلط و مهارت بهره‌مند باشد و مطالب مفیدی ارائه کند، اما مدرس و مطالبی که در دوره دانشجومتدبر قرآن ارائه شد از کیفیت خوبی برخوردار بود و دانشجویانی که شرکت کرده بودند نیز از سطح علمی مطلوبی برخوردار بودند و تقریبا می‌توان گفت در کلاس همه سطح علمی یکسانی داشتند. امیدواریم برگزاری این چنین دوره‌هایی استمرار داشته باشد.

این دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد رشته حقوق دانشگاه شهید بهشتی در پایان درباره اهدافش از حضور در این دوره اظهار کرد: امیدوارم بتوانم به امر تدریس و معلمی قرآن بپردازم، چون از این طریق زندگی‌ام متبرک خواهد شد.

سمیرا انصاری

انتهای پیام
captcha