بارگیری و ارسال 160 تن دارو به عراق برای مراسم اربعین
کد خبر: 3846250
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۸
حلی‌ساز خبر داد:

بارگیری و ارسال 160 تن دارو به عراق برای مراسم اربعین

گروه سلامت ــ رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت از آغاز بارگیری و ارسال 400 قلم دارو به میزان 160 تن به مقصد عتبات عالیات خبر داد.

160 تن داروی اربعین امروز بارگیری و به عراق ارسال می‌شودمحمدتقی حلی‌ساز، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، در گفت‌وگو با ایکنا؛ با بیان اینکه امروز، 9 مهرماه، ۱۶۰ تن دارو در قالب ۱۵ کامیون تریلی به مقصد عتبات عالیات برای ارائه خدمت به زوار اربعین بارگیری می‌شود، اظهار کرد: این دارو‌ها ۴۰۰ قلم است و در لیست فارماکوپه رسمی ایران هستند.

وی افزود: عمده دارو‌های ارسالی مربوط به بیماری‌های اسکلتی عضلانی، ضد سرماخوردگی، آنتی‌بیوتیک، قلبی، تنفسی ریوی، ضد اسهال، ضد فشار خون و دیابت هستند.
 
حلی‌ساز با اشاره به پیش‌بینی افزایش زائران اربعین به دلیل لغو ویزا از سوی عراق، گفت: بر همین اساس، خدمات ارائه شده از سوی مرکز پزشکی حج و زیارت نیز ۴۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا می‌کند.
 
وی یادآور شد: امسال حدود ۶۰ پایگاه امدادی و درمانی به مجموعه خدمت‌رسانی مرکز پزشکی حج و زیارت برای خدمت به زوار اربعین اضافه شده‌اند؛ از جمله اینکه سه پایگاه در مرز خسروی، هفت پایگاه بین نجف و کربلا و هفت پایگاه در کربلا در خدمت زائران عتبات عالیات در مراسم پیاده‌روی اربعین هستند.

حلی‌ساز همچنین با اشاره به شایعه خدمات رایگان بیمارستان‌های عراقی به زوار اربعین، بیان کرد: این موضوع کذب بوده و هیچ بخش‌نامه‌ای به بیمارستان‌های عراقی مبنی بر رایگان بودن ارائه خدمت به زوار ایرانی ابلاغ نشده است؛ لذا زائران مراقب باشند چرا که هر بیمارستان عراقی برای پذیرش بیماران ایرانی، از بیمار یا همراه او هزینه دریافت می‌کند.
انتهای پیام
captcha