مرمت نسخ خطی در مرکز علمی فرهنگی امام حسین(ع) اهواز/ دسترسی به 30 میلیون منبع غنی کتابخانه آستان قدس رضوی
کد خبر: 3847058
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۶

مرمت نسخ خطی در مرکز علمی فرهنگی امام حسین(ع) اهواز/ دسترسی به 30 میلیون منبع غنی کتابخانه آستان قدس رضوی

گروه فرهنگی _ حجت‌الاسلام حسینی گفت: کتابخانه آستان قدس رضوی را با 30 میلیون منبع اطلاعاتی غنی به کتابخانه مرکز علمی فرهنگی امام حسین(ع) متصل خواهیم کرد. همچنین تمامی علما و فضلایی که نسخه های خطی در بیوت خود دارند می توانند برای مرمت و تحقیقات ویژه، این اسناد را به مرکز امام حسین(ع) بسپارند.

مرمت نسخ خطی در مرکز علمی فرهنگی امام حسین(ع) اهواز/ دسترسی به 30 میلیون منبع غنی کتابخانه آستان قدس رضوی

به گزارش ایکنا از خوزستان، حجت الاسلام جلال حسینی، رئیس سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در مراسم افتتاح کتابخانه امام رضا(ع) که امروز ۱۱ مهرماه در مرکز علمی فرهنگی امام حسین(ع) اهواز برگزار شد، اظهار کرد: افتتاح این کتابخانه با دلسوزی آیت الله کعبی و مرکز علمی فرهنگی امام حسین علیه السلام صورت گرفت. 

وی ادامه داد: این کتابخانه با مشارکت آستان قدس رضوی و مرکز علمی فرهنگی امام حسین علیه السلام در مساحت 800 متر با 13هزار جلد کتاب و نسخه چاپی در کتابخانه و یک میلیون کتاب الکترونیکی راه اندازی می شود و مقرر شده تا پایان سال و در فاز دوم شمار نسخ چاپی به 60 هزار جلد و نسخه های الکترونیکی به 10 میلیون جلد برسد.

حسینی با بیان اینکه با پرچم امام رضا(ع) یک کتابخانه دیگر افتتاح شده است، افزود: توسعه کتابخانه ها در سراسر کشور و با درخواست تمامی دلسوزان و دغدغه مندان علمی و فرهنگی و گسترش و تعمیم مدل و الگوی فرهنگی ایجاد شده در کتابخانه آستان قدس رضوی در دستور کار ما قرار دارد. 

رئیس سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: ما در حوزه کتاب و کتابخوانی در سطح کشو دچار فقر هستیم و همین منجر به آسیب های اجتماعی و نهایتا آسیب هایی در حوزه باورها و اعتقادات می شود که راه حلش انس با کتاب است. براین اساس تجهیز کتابخانه ها در کنار توسعه آنها در برنامه آستان قدس رضوی است؛ به این معنا که این مرکز بدون نیاز به نامه نگاری به عنوان اولین ایستگاه، به همه منابع کتابخانه آستان قدس رضوی دسترسی داشته باشد.

وی بیان کرد: کتابخانه آستان قدس رضوی را با 30 میلیون منبع اطلاعاتی غنی به کتابخانه مرکز علمی فرهنگی امام حسین(ع) متصل خواهیم کرد. همچنین تمامی علما و فضلایی که نسخه های خطی در بیوت خود دارند می توانند برای مرمت و تحقیقات ویژه، این اسناد را به مرکز امام حسین(ع) بسپارند و در صورت تعامل به آستان قدس سپرده شوند و یا بعد از مرمت تحویل بگیرند. چون حفظ این اسناد به عنوان میراث شیعه بسیار ارزشمند است.

انتهای پیام 

انتهای پیام
captcha