پیوند مسابقات قرآن با زندگی مردم/ اصفهان حال و هوای قرآنی به خود نگرفت
کد خبر: 3847187
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۱
مهدی قره‌شیخلو:

پیوند مسابقات قرآن با زندگی مردم/ اصفهان حال و هوای قرآنی به خود نگرفت

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم کشور با بیان اینکه مسابقات قرآن را باید به زندگی مردم گره زد، زیرا این مسابقات برای مردم برگزار می‌شود، گفت: در این روزهای برگزاری مسابقات، باید تمام فضای شهر اصفهان حال و هوای قرآنی به خود می‌گرفت، ولی این اتفاق نیفتاده است.

مسابقات قرآن با زندگی مردم پیوند بخورد/ اصفهان حال و هوای قرآنی به خود نگرفت

مهدی قره‌شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم کشور در حاشیه برگزاری چهل‌و‌دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، اظهار کرد: مسابقات قرآن هر ساله از نظر اجرایی در حال رشد است، اما باید تلاش کنیم تا در زمینه کیفی نیز شاهد رشد هرچه بیشتر این مسابقات باشیم.

وی بیان کرد: این مسابقات را باید با زندگی مردم گره زد، زیرا این مسابقات برای مردم برگزار می‌شود. من احساس می‌کنم در این روزهای برگزاری مسابقات، باید تمام فضای شهر اصفهان حال و هوای قرآنی به خود می‌گرفت، ولی اکنون این اتفاق نیفتاده است.

قره‌شیخلو افزود: علاوه بر برگزاری این مسابقات، باید برای آینده نیز برنامه‌ریزی کرد. در واقع باید از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فعالان قرآنی در رشته‌های مختلف که در این مسابقات شرکت می‌کنند، بهره‌برداری شود.

رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم کشور بیان کرد: اکنون ما در رشته‌های مختلف قرآنی مثل قرائت، دعاخوانی و ... ، شاهد استعدادهای درخشانی هستیم؛ بنابراین صدا و سیما باید از این ظرفیت‌ها در شبکه‌های مختلف استفاده کند. اگر چنین اتفاقی رقم بخورد، قطعاً به رشد کمی و کیفی مسابقات کمک می‌شود، زیرا جوانان احساس می‌کنند این مسابقات سکویی برای مطرح و دیده شدن آن‌هاست.

قره‌شیخلو ادامه داد: سازمان اوقاف و رسانه ملی باید تفاهم‌نامه‌ای در این زمینه منعقد کنند که منتخبان برتر هر ساله این مسابقات، در شبکه‌های مختلف تلویزیون حضور پیدا کرده و رسانه‌ ملی در مناسبت‌های مختلف از آن‌ها استفاده کند.

وی با اشاره به برگزاری چهل‌و‌دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در اصفهان، اظهار کرد: برگزاری مسابقات با چنین حجمی، کار بسیار سختی است و قطعاً کار بزرگی با این حجم، هم نقاط قوت دارد و هم نقاط ضعف. در مجموع ما هر ساله شاهد رشد این مسابقات هستیم. ولی باید به این نکته توجه داشته باشیم که اگر فضای شکلی مسابقات را بیشتر مورد توجه قرار دهیم، ولی به محتوای آن توجه نکنیم، این خود یک آسیب تلقی می‌شود.

انتهای پیام
captcha