اربعین حسینی؛ فرصتی برای تجلی وحدت بین کشورهای مسلمان
کد خبر: 3847580
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱

اربعین حسینی؛ فرصتی برای تجلی وحدت بین کشورهای مسلمان

گروه اجتماعی ــ استاندار سمنان با بیان اینکه اربعین فرصتی برای تجلی وحدت بین کشورهای مسلمان است، افزود: این استان به بیش از ۴۹ هزار زائر در اربعین امسال خدمت‌رسانی می‌کند.

اربعین؛ فرصتی برای تجلی وحدت بین کشورهای مسلمان

به گزارش ایکنا از سمنان، علیرضا آشناگر، استاندار، شب گذشته، 13 مهر در نشست اربعین با بیان اینکه اربعین نمادی از تجلی وحدت بین مسلمان جهان است، اظهار کرد: برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسم و به‌کارگیری خدمات و امکانات در این راه می‌تواند همدلی را افزون‌تر و توطئه‌های دشمن را مبنی بر کمرنگ جلوه دادن این مراسم خنثی کند.

وی ادامه داد: تغذیه ۴۳ هزار و ۱۰۰ زائر در مرز مهران، کربلا و نجف به ستاد مرکزی اربعین در استان ابلاغ‌ شده که در این راستا استان سمنان به ۴۹ هزار و ۵۰۰ زائر در اربعین امسال خدمت‌رسانی می‌کند.

این مقام عالی استان متذکر شد: ایجاد تفرقه از دیگر مباحثی است که دشمن برای رسیدن به خواسته‌های خود به آن دامن می‌زند؛ لذا پیاده‌روی اربعین به‌عنوان نماد دین اسلام فرصتی است تا با یکی شدن همه مسلمان جهان بار دیگر دشمن را از رسیدن به خواسته خود ناکام کنیم؛ لذا اتحاد مهم‌ترین اصلی است که باید مورد توجه واقع شود.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه اولین گام در مراسم اربعین تأمین امنیت است، متذکر شد: حوادث روز گذشته در عراق هشداری بر لزوم هوشیاری مسلمانان است که بر این اساس دشمن با ایجاد ناآرامی و از بین بردن نظم می‌کوشد تا این مراسم برگزار نشود؛ اما باید گفت این اقدامات نمی‌تواند خدشه‌ای به این دریای سیل مشتاقان امام حسین(ع) وارد کند.

انتهای پیام
captcha