میزبانی خراسان‌رضوی از ۱۲۰ هزار زائر اربعینی
کد خبر: 3847786
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱

میزبانی خراسان‌رضوی از ۱۲۰ هزار زائر اربعینی

گروه اجتماعی ــ سرپرست اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی میزبان ۱۲۰ هزار زائر اربعینی خواهد بود که از کشور‌های همسایه مانند افغانستان، پاکستان و آسیای مرکزی به ایران آمده و از مسیر مشهد راهی کربلا خواهند شد.

میزبانی خراسان‌رضوی از 120 هزار زائر اربعینیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محمدتقی هاشمی، سرپرست اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی، امروز، 14 مهرماه در نشست هم‌اندیشی خیرین در خصوص اربعین حسینی اظهار کرد: مأموریت جدیدی که به اداره اتباع توسط مقامات سپرده شده شامل سرمایه‌گذاری‌های خارجی است و بنا داریم در آن حضور داشته باشیم، اما مطلبی که در این جلسه اهمیت دارد موضوع اربعین حسینی و راهپیمایی اربعین است.

هاشمی با بیان اینکه خراسان رضوی پذیرا و میزبان 120 هزار زائر اربعینی خواهد بود که از کشورهای همسایه مانند افغانستان، پاکستان و آسیای مرکزی به ایران آمده و از مسیر مشهد راهی کربلا خواهند شد، بیان کرد: راهپیمایی اربعین امروز تجلی قدرت و اقتدار جهان اسلام، بشریت و آزادی‌خواهی است و به نماد قدرت مسلمانان جهان تبدیل شده و هرکس در این راه بتواند قدمی بردارد گلی به جمال خود و بشریت می‌زند.

سرپرست اداره‌کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی افزود: خوشحالیم که ما نیز توانستیم در این راه به اندازه سهم خودمان قدمی برداریم. با توجه به این‌که امسال تلاش‌های زیادی صورت گرفت تا راهپیمایی اربعین دچار مشکل شود با هدایت مرجعیت عراق و شیعه و با کمک جوانان عراقی تلاطم‌هایی که در عراق در حال شکل‌گیری بود فرونشست و فضای امن و آرام فراهم آمد که به عقیده من یکی از معجزاتی بوده که حتما یاری امام‌حسین‌(ع) پشت آن است.

هاشمی بیان کرد: با توجه به این‌که قرار است 3 میلیون زائر داخلی و 20 میلیون زائر از سراسر دنیا در مراسم اربعین شرکت کنند، فضایی فراهم آمد که این تعداد زائر بتوانند در آرامش کامل در این مراسم معنوی شرکت کنند.

وی بیان کرد: ما نیز به سهم خود در اداره‌کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی علاوه بر خدمتگزاری به زائران امام‌حسین(ع) قصد داریم آن‌چه در اختیار داریم را در دسترس قرار دهیم، جمهوری اسلامی نیز تدارکات بسیار خوبی را توسط مقامات در مرز، مسیر و معابر فراهم کرده است که تمام زائران بدون کمترین مشکلی این دوران را سپری کنند.

سرپرست اداره‌کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی بیان کرد: آن‌چه در توان دارید در طبق اخلاص قرار دهید و همه به همراه هم کمک کنیم تا اربعین بسیار خوب و برجسته‌ای را سازمان‌دهی کنیم، چراکه این تلاش‌ها اول از همه برای خود ماست و بازگشت آن به سرمایه و عزت خود ما خواهد بود.

انتهای پیام
captcha