قم آماده پذیرای ۵۰۰ هزار زائر اربعین است
کد خبر: 3847800
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱
مسئول قرارگاه اربعین قم:

قم آماده پذیرای ۵۰۰ هزار زائر اربعین است

گروه اجتماعی ــ مسئول قرارگاه مردمی اربعین قم با اشاره به روند صعودی استقبال زائران خارجی برای شرکت در پیاده‌روی اربعین گفت: زیرساخت‌های قرارگاه اربعین آماده پذیرایی و استقبال از ۵۰۰ هزار زائر است.

قم آماده پذیرای ۵۰۰ هزار زائر اربعین استبه گزارش ایکنا از قم به نقل از روابط عمومی قرارگاه اربعین، مهدی قربانی کرم در جلسه ستاد هماهنگی اربعین شهرستان قم درسالن جلسات فرمانداری افزود:‌ با پیش‌بینی و برآوردهای میدانی تعداد زائران خارجی اربعین که روانه قم می‌شوند اما چند برابر خواهد شد.
وی اضافه کرد: قرارگاه مردمی اربعین قم امسال برای چهارمین سال متوالی پذیرای اسکان زائران ایرانی و خارجی پیاده‌روی اربعین است.
وی گفت:‌ سال ۹۵، ۶۷ هزار زائر، سال ۹۶، ۷۲ هزار زائر و سال گذشته نیز بیش از ۱۲۱ هزار زائر اربعین در قرارگاه مردمی اربعین قم اسکان پیدا کردند.
قربانی کرم تصریح کرد: اسکان زائران اربعین از شب گذشته در مرحله نخست با ظرفیت اسکان ۹ هزار زائر در مصلای قدس آغاز شد.
وی گفت:‌ عدم تامین روشنایی کافی و مشکلات و نقص فاضلاب از مهمترین مشکلات مصلای قدس در اسکان و پذیرایی از زائران است.
قربانی کرم افزود: قرارگاه اربعین با ۴ کمیته ویژه خود زیرساخت‌های اسکان از زائران اربعین را در حال آماده‌سازی و تجهیز است.
وی بیان کرد: برای استقبال از زائران اربعین از ۲ هفته گذشته اقدامات اجرایی در مصلای قدس آغاز و مراحل تامین زیرساخت‌های لازم در دست اقدام است.
قربانی کرم اظهارکرد: بیش از ۸۰ درصد از امکانات لازم برای استقبال از زائران در قرارگاه اربعین تامین شده است، استقرار نیروهای امداد ونجات در مصلای قدس مهمترین نیازی بوده که امروز در قرارگاه اربعین احساس می‌شود.
وی یادآور شد: همچنین تامین به موقع و به حد مورد نیاز دارو و دیگر تجهیزات درمانی مساله مهمی بوده که باید با همکاری دستگاه‌های متولی به وجود بیاید.
وی تصریح کرد: برای پذیرایی و استقبال شایسته از زائران خارجی از توان خیرین استان نیز استفاده خواهد شد، برای تامین زیرساخت های درمانی در مصلای قدس از نظر نیروی انسانی مشکلی وجود ندارد اما باید دستگاه‌های دیگر نیز به تعهدات خود در این رابطه جامه عمل بپوشانند.
وی با اشاره به روند آماده‌سازی آستان امامزاده جمال در اسکان زائران اربعین گفت: این مکان ظرفیت بسیار مهم در این زمینه بوده و آماده سازی و تجیهز آن در دست اقدام است.
مسئول ستاد قرارگاه مردمی اربعین قم گفت: در حال حاضر رفع کمبودها و تامین زیرساخت‌های اسکان در این مکان مقدس در دست انجام است.
وی با اشاره به آماده سازی مسجد مقدس جمکران یادآور شد: در رابطه با شکل و نحوه آماده‌سازی مسجد مقدس جمکران ابهام وجود داشته و ستاد اربعین تاکنون اقدام خاصی در رابطه با آماده سازی آن انجام نداده است.
مصلای قدس، مسجد مقدس جمکران و آستان مقدس امامزاده جمال(ع) سه نقطه اصلی استان قم در استقبال و پذیرایی از زائران اربعین است.
انتهای پیام
captcha