همراهی عالمانه با راهپیمایی اربعین، وظیفه همگانی است
کد خبر: 3848039
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴

همراهی عالمانه با راهپیمایی اربعین، وظیفه همگانی است

گروه فرهنگی ــ رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب که خواستار «پربارتر کردن معنا و مضمون» پیاده‌روی اربعین از جانب «اهل فکر و فرهنگ و اقدام فرهنگی و فکری» شده‌اند، گفت: در راستای منویات مقام معظم رهبری، دانشگاهیان کشور بر گسترش و بازتاب این رویداد معرفت‌آموز بشری همت گماشته‌اند.

خواجه

به گزارش ایکنا از خوزستان، آیین پایانی دومین سوگواره ملی علمی، فرهنگی و هنری اربعین به میزبانی دانشگاه شهید چمران اهواز با حضور معاون و مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و جمعی از دانشگاهیان دانشگاه های سراسر کشور، امروز، 15 مهرماه در تالار دانشکده کشاورزی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد.

در این مراسم غلامحسین خواجه، رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز و رئیس ستاد دومین سوگواره ملی اربعین، اظهار کرد: جوشش خون بر زمین ریخته‌ امام حسین(ع)، سده‌های پیاپی نهال معرفت و آزادگی را سیراب کرده و آن را به درختی بارآور و سترگ تبدیل کرده است.

وی ادامه داد: در طول 1400 سال، دوستداران آزادگی و معرفت‌اندیشان ظلم‌ستیز، نهضت حسینی را پاس دانسته و نگذاشته‌اند چراغ این فرهنگ دوران‌ساز رو به خاموشی بگذارد. پیروان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) صفای باطن و تعالی جان را در مرور درس‌های قیام عاشورا یافته‌اند و امروز که به رغم میل بدخواهان عظمت و شکوه اسلام راستین، راهپیمایی عظیم اربعین به مثابه‌ آیینه‌ انسجام و وحدت و یکدلی همه مسلمانان و آزادی‌خواهان از هر مذهب و حتی پیروان دیگر ادیان الهی شده، تکریم و همراهی عالمانه با این رخداد بی‌نظیر تاریخی و جهانی، وظیفه همه دوستداران عظمت اسلام است.

خواجه با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب که خواستار «پربارتر کردن معنا و مضمون» پیاده‌روی اربعین از جانب «اهل فکر و فرهنگ و اقدام فرهنگی و فکری» شده‌اند، بیان کرد: در راستای منویات مقام معظم رهبری، دانشگاهیان کشور نیز با حمایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، هم خود همراه و همدوش دلدادگان حسینی هستند و هم بر گسترش و بازتاب این رویداد معرفت‌آموز بشری همت گماشته‌اند.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز در ادامه، هدف از برگزاری سوگواره‌ ملیِ علمی، فرهنگی و هنری اربعین را لبیک به فرمایشات رهبر انقلاب عنوان کرد و گفت: بیش از 662 اثر در پنج بخش شعر، دلنوشته و خاطره، عکس، فیلم کوتاه، کلیپ و نماهنگ و پایان‌نامه از سوی دانشگاهیان سراسر کشور به دبیرخانه دومین سوگواره ملی اربعین ارسال شد که امروز با رأی هیئت‌های داوری، برگزیدگان معرفی خواهند شد.

وی در پایان از حمایت‌های معاونت و مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، دانشگاهیانی که آثار خود را به دبیرخانه سوگواره ارسال کردند، کمیته فرهنگی ستاد اربعین کشور، دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان، سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان، هیئت‌های داوری بخش‌های مختلف سوگواره و مجموعه‌ی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز قدردانی کرد.

انتهای پیام
captcha