ذخایر مناسب خون برای ایام اربعین/ افزایش 1 درصدی اهدای خون در محرم
کد خبر: 3848717
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹
حاجی‌بیگی خبر داد؛

ذخایر مناسب خون برای ایام اربعین/ افزایش 1 درصدی اهدای خون در محرم

گروه سلامت ــ سخنگوی سازمان انتقال خون با اشاره به کفایت ذخایر خونی در استان‌های هم‌مرز با عراق از آمادگی این سازمان برای ارائه خدمات خونی در ایام پیاده‌روی اربعین خبر داد.

جمعه /// ذخایر مناسب خون برای ایام اربعین/ افزایش یک درصدی اهدای در اثر نذر خون محرمبشیر حاجی‌بیگی، سخنگوی سازمان انتقال خون، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به آمادگی این سازمان برای ارائه خدمت به زائران اربعین، اظهار کرد: ذخایر خونی مراکز انتقال خون در سه استان مرزی کرمانشاه، ایلام و خوزستان کفایت لازم را دارند.

وی افزود: در صورت نیاز به خون بیشتر به ویژه در مواقع اضطراری، شبکه خون رسانی کشور می‌تواند در کمترین زمان ممکن، خون را از استان‌های همجوار به این استان‌ها ارسال کند.

حاجی بیگی در زمینه گروه‌های منفی نیز اظهار کرد: خوشبختانه برای گروه‌های منفی خون نیز در این سه استان جای نگرانی نیست و ذخایر مناسبی از گروه‌های خونی منفی در این سه استان دپو شده است.

سخنگوی سازمان انتقال خون همچنین با اشاره به اجرای نذر اهدای خون و افزایش ذخایر خونی کشور، اظهار کرد: در ایام عاشورا و تاسوعا یک درصد بر مجموع اهدای خون کشور نسبت به سال قبل افزوده شده که این آمار بسیار خوبی در زمینه اهدای خون است؛ ضمن اینکه افرادی که در ایام دهه اول محرم موفق به ادای نذر اهدای خون نشدند می‌توانند تا اربعین به مراکز انتقال خون سراسر کشور مراجعه و نذر خود را اهدا کنند.
انتهای پیام
captcha