قرارگاه مهدوی در عمود ۱۰۷۰
کد خبر: 3848781
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴

قرارگاه مهدوی در عمود ۱۰۷۰

کانون خبرنگاران نبأ ــ معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اعلام برنامه‌های مواکب «مع امام منصور» در قم و عراق، گفت: ۴۰۰ خادم در ایران و ۲۵۰ خادم در موکب عراق به زائران ایرانی و غیرایرانی اربعین حسینی خدمت‌رسانی می‌کنند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام یاسین حسین‌آبادی با اشاره به اینکه مسجد مقدس جمکران به عنوان میعادگاه منتظران، به مناسبت ایام اربعین حسینی موکب «مع امامٍ منصور» را در نقطه قم و نیز در مسیر نجف به کربلا(عمود ۱۰۷۰) برپا می‌کند، اظهار کرد: موکب قم ویژه زائرانی است که برای رفتن به کربلای معلی، از مسیر قم و جمکران عبور می‌کنند مثل زائران همسایه‌های شرقی کشور یعنی افغانستان، پاکستان و نیز هندوستان.

وی با اشاره به اینکه موکب دوم «مع امام منصور» در عمود ۱۰۷۰ در طریق نجف به سوی کربلا به زائران اربعین خدمت‌رسانی می‌کند، بیان کرد: شعار محوری مواکب، معیت با امام زمان(عج)، برگرفته از فرازهای زیارت عاشورا است چراکه حتی گرفتن انتقام خون سیدالشهداء(ع) در معیت امام عصر(عج) ممکن می‌شود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران ادامه داد: خدمات هر دو موکب تلفیقی از رفاهی و فرهنگی است. چنان که در هر سه نوبت صبحانه، ناهار و شام و نیز میان وعده از زائران پذیرایی می‌شود. در بخش فرهنگی نیز پاسخ به سؤالات شرعی، پاسخگویی به شبهات، برگزاری جلسات سخنرانی، و برپایی نمایشگاه‌های چندرسانه‌ای در این مواکب انجام می‌شود.

حسین‌آبادی افزود: در موکب «مع امام منصور» در مسجد مقدس جمکران برای موسم اربعین پذیرایی از حداقل ۴۰ هزار زائر افغانستانی، پاکستانی و هندی و بین ۴۰ تا ۵۰ هزار زائر ایرانی پیش‌بینی می‌شود.برای زائران غیرایرانی فضای شبستان امام حسن عسکری(ع) که برای دو هزار برادر و یک هزار خواهر در هر شب ظرفیت دارد، در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه ۴۰۰ خادم در سه شیفت کاری در موکب مسجد مقدس جمکران در قم و ۲۵۰ خادم افتخاری در موکب مستقر در عراق به زائران اربعین خدمت می‌کنند، بیان کرد: برنامه‌های فرهنگی شامل معرفی و کاربرد طب اسلامی ایرانی، پاسخ به شبهات و مدعیان دروغین، بیان احکام، برپایی غرفه‌های کودک و نوجوان در موکب عراق اجرا می‌شود.

حسین‌آبادی با اشاره به اینکه موکب مسجد مقدس جمکران در مسیر نجف اشرف به کربلای معلی در قالب قرارگاه مهدوی فعال است و بستر فعالیت گروه‌های مهدوی را فراهم می‌کند، افزود: در حاشیه موکب قم نیز نمایشگاهی ویژه اربعین در شبستان امام هادی(ع) و نیز غرفه تخصصی کودک، عکس و … برپا می‌شود.

وی ادامه داد: موکب قم از ۱۷ مهرماه تا ۱۰ آبان فعال است تا در مسیر بازگشت از پیاده‌روی اربعین به زائران غیرایرانی و نیز زائران امام رضا(ع) که برای ۲۸ صفر عازم مشهد مقدس هستند، خدمت‌رسانی کند. در موکب عراق به مساحت ۲۵ هزار مترمربع روزانه صد هزار پذیرایی گرم و سرد و ۵۰ هزار دمنوش، شربت و چای توزیع می‌شود. همچنین، چهار سوله برای اسکان هر شب بالغ بر پنج هزار نفر از زائران را در موکب مستقر در مسیر نجف به کربلا تدارک دیده‌ایم.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران در پایان به برنامه‌های تدارک دیده شده برای روز اربعین در این مکان مقدس اشاره کرد و گفت: عصر روز اربعین اجتماع حسینی «مع امامٍ منصور» با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین مؤمنی و مدیحه‌سرایی سیدرضا تحویلداری از حدود ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه ویژه جاماندگان اربعین برگزار می‌شود.

جلال بیطرفان

انتهای پیام
captcha