الجزایر با سوریه اعلام همبستگی کرد/ واکنش‌ها و محکومیت‌های بین‌المللی
کد خبر: 3848913
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴
در پی حملات اخیر ترکیه؛

الجزایر با سوریه اعلام همبستگی کرد/ واکنش‌ها و محکومیت‌های بین‌المللی

گروه بین‌الملل ــ دولت الجزایر به دنبال حمله نظامی دیروز ترکیه به شمال سوریه، با دولت این کشور اعلام همبستگی کرد؛ این حملات واکنش‌ها و محکومیت‌های بین‌المللی را به دنبال داشت.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از «روسیا الیوم»، وزارت خارجه الجزایر شامگاه چهارشنبه،‌ 17 مهرماه، در بیانیه‌ای تأکید کرد: الجزایر حوادث شمال سوریه را به طور کامل پیگیری می‌کند و همبستگی کامل خود را با دولت دوست و برادر سوریه اعلام می‌دارد.

این بیانیه می‌افزاید: کشور الجزایر تمایل شدیدی به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه دارد و بار دیگر بر مخالفت اصولی خود با تعرض به حاکمیت این کشور تأکید می‌کند.

البته حمله نظامی ترکیه به شمال سوریه، واکنش‌ها و محکومیت‌های بین‌المللی مختلفی را به دنبال داشته است.

وزرای خارجه مصر، لبنان، آلمان، ایتالیا، کانادا، هلند و همچنین کمیسیون اروپا و نخست‌وزیر دانمارک، حمله نظامی ترکیه به خاک سوریه را محکوم  و این اقدام را نوعی اشغالگری توصیف کردند.

در همین راستا، وزارت خارجه هلند، سفیر ترکیه در این کشور را احضار و مراتب اعتراض خود را به اقدام نظامی دولت ترکیه به وی ابلاغ کرد.

یادآور می‌شود، عملیات «چشمه صلح» که ترکیه آن را روز چهارشنبه، 17 مهرماه،‌ علیه کردهای شمال شرقی سوریه آغاز کرد، با محکومیت‌های شدید کشورهای عربی و بین‌المللی روبرو شد. در همین راستا اتحادیه عرب قرار است روز شنبه، 20 مهرماه، به منظور بررسی تجاوز ترکیه به خاک سوریه، جلسه اضطراری تشکیل دهد. شورای امنیت هم درصدد است امروز، 18 مهرماه، جلسه‌ای اضطراری تشکیل دهد و تحولات شمال سوریه را بررسی کند.
انتهای پیام
captcha