2 میلیون زائر عازم کربلا شدند
کد خبر: 3849182
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶
از ابتدای محرم تاکنون؛

2 میلیون زائر عازم کربلا شدند

گروه فرهنگی ــ فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: از ابتدای ماه محرم تاکنون قریب به 2 میلیون زائر از چهار مرز زمینی چذابه، شلمچه، مهران و خسروی عازم کربلا شدند.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان به‌نقل از پایگاه خبری پلیس، حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی امروز، 20 مهرماه در سفر به زاهدان، گفت: از ابتدای ماه محرم تاکنون قریب به 2 میلیون زائر از چهار مرز زمینی چذابه، شلمچه، مهران و خسروی عازم کربلا شدند.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ادامه داد: حدود ۶۰۰ هزار نفر از زائران از سفر عتبات عالیات برگشته‌اند و امروز نیز ۳۰۰ هزار نفر به این آمار اضافه شده است.

وی بیان کرد: با همت رزمندگان اسلام و مرزبانان غیور، وضعیت امنیت در مرزهای کشور مطلوب است و مشکل امنیتی خاصی نداریم.

اشتری با اشاره به آمادگی کامل پلیس در خدمات رسانی به زائران حسینی در مرزهای کشور گفت: مشکلاتی در بحث حمل و نقل برای جابه‌جایی مسافران در آن طرف مرزهای کشورمان به سمت مرز عراق وجود دارد که مسئولان عراقی و ایرانی در صدد حل این مشکل هستند تا حرکت زائران متوقف نشود.

وی با بیان اینکه هفته آینده اوج تردد زائران به عتبات عالیات است، عنوان کرد: همکاران ما در نیروی انتظامی و دیگر نیروهای مسلح و مسئولان آمادگی لازم را برای خدمت رسانی به زائران دارند و امیدواریم مشکلات موجود نیز رفع شود.

این مقام مسئول بیان کرد: ترافیک سنگینی در جاده‌های منتهی به مرز به‌ویژه در مرز مهران به علت تردد زیاد زائران وجود دارد که این وضعیت باعث توقف یک تا دو ساعتی زائران در بعضی از مسیرها به علت هدایت اتوبوس‌ها و خودروهای شخصی توسط عوامل انتظامی برای جلوگیری از گره ترافیکی در سطح شهرها و موکب‌های بین راهی شده است.

وی ادامه داد: باید زائران عزیز سفر خود را به‌ویژه در مسیر بازگشت مدیریت کنند و با ماموران انتظامی مسیر سفر به عتبات عالیات همراهی و همکاری لازم را داشته باشند تا مشکلی پیش نیاید.

فرمانده نیروی انتظامی کشورمان در خصوص وضعیت امنیتی مرزهای کشور گفت: با همت رزمندگان اسلام، مرزبانان عزیز و نیروهای مسلح وضعیت امنیت مرزها خوب و مطلوب است و اگر تحرکی است در آن سوی مرز و در جوار مرز خنثی می‌شود.

وی در خصوص نحوه ارائه خدمات گذرنامه به زائران بیان کرد: با توجه به زمان‌بر بودن فرآیند چاپ گذرنامه و تحویل آن درب منزل زائران در ایام اربعین صدور گذرنامه موقت برای زائران حسینی در دستور کار قرار گرفته تا مشکل و خللی در تردد زائران عتبات عالیات پیش نیاید.

اشتری با تشریح برنامه سفر خود به سیستان و بلوچستان گفت: بازدید از مرز میرجاوه، بازدید از پاسگاه‌های مرزی، دیدار با همکاران مرزبانی و انتظامی از مهمترین برنامه‌های سفر به این استان است.

انتهای پیام
captcha